Sökning: "små destinationer"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden små destinationer.

  1. 1. Platsmarknadsföring på lokal nivå : En fallstudie av kommunerna i Värmland

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Julia Stadler; [2023]
    Nyckelord :place marketing; strategies; cooperation; unique selling points; USP; platsmarknadsföring; strategier; samverkan; unika konkurrensfördelar; USP;

    Sammanfattning : Konkurrensen mellan platser blir allt hårdare, därigenom har platsmarknadsföring fått en central roll. Det finns många strategier för platsmarknadsföring, denna studie antar ett kritiskt förhållningssätt till strategiers universella tillämplighet och argumenterar för att strategier måste anpassas till lokala förhållanden och en samhällskontext. LÄS MER

  2. 2. Gapet mellan unga flygresenärers miljöattityder och deras resebeteenden

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Solin Hamarashid; Mattias Danielsson; [2019]
    Nyckelord :Attityd-beteende gap; gröna konsumenter; flygresenärer; konsumentbeteende;

    Sammanfattning : Vi lever idag i en allt mer globaliserad värld där människor reser mer än någonsin. Svenska flygresenärer släpper ut fem gånger mer koldioxid jämfört med andra världsmedborgare. Trots en bra kännedom om miljöproblem bland individer och ett ökat intresse för grönare produkter reflekteras det inte från konsumenternas livsstil. LÄS MER

  3. 3. Monolithic Pt & Pd catalyst - Method for development of Pt & Pd monolithic catalyst in FORMOX™ ECS unit

    Master-uppsats, Lunds universitet/Kemiteknik (CI)

    Författare :Emil Gammelgaard; [2018]
    Nyckelord :Heterogenous Catalysis; Emmision control system; Platinum; Palladium; Monolith; Chemical engineering; Kemiteknik; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : FORMOX™ is a formaldehyde production process, utilizing a metal oxide catalysts. The new generation of plants is pressurized, therefore the turbo charger concept has been developed. LÄS MER

  4. 4. Nätverkens betydelse för turistdestinationen : en studie av gotländska turistrelaterade nätverk

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för Företagsekonomi

    Författare :Camilla Grandin; Lina Göthe; [2009]
    Nyckelord :Tourism; networks; cooperation; tourist destination; destination marketing; Gotland; Turism; nätverk; samverkan; turistdestination; destinationsmarknadsföring; Gotland;

    Sammanfattning : The tourism industry is growing and with its growth competition between destinations rises. In competition, cooperation and collaboration between tourism operators seem beneficial when creating an attractive and dynamic tourist destination. LÄS MER

  5. 5. Att synas i bruset - en studie om branding, samarbete och destinationslivscykeln vid destinationsmarknadsföring.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Fredrik Magnusson; Ebba Nordlund; Lina Karlsson; [2007]
    Nyckelord :små destinationer; destinationsmarknadsföring; samarbete; branding; image; destinationslivscykeln; åland; Tourism; Turism; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med uppsatsen är att få en ökad förståelse för små destinationers destinationsmarknadsföring. Frågeställning: Hur kan en liten destination använda sig av samarbete och branding för att marknadsföra sig vid olika tidsskeden? Metod: Vi har valt en kvalitativ metod för den empiriska undersökningen. LÄS MER