Sökning: "snapchat och instagram"
Visar resultat 11 - 15 av 50 uppsatser innehållade orden snapchat och instagram.
11. Skapa förståelse för hur du kan utveckla ett personligt varumärke på Linkedin : En kvalitativ studie
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Är du osäker på hur du ska skapa eller utveckla ett starkt personligt varumärke på den växande plattformen Linkedin. Där det varje minut laddas upp långa och saftiga inlägg om diverse ämnen. Vissa med viktiga budskap, långa inlägg som liknar romaner eller inlägg där det går att läsa om vad någon gjort på sin semester. LÄS MER
12. Social Capital in relation to Screentime and Fear of Missing Out : A quantitative study that measures social capital in relation to screentime and fear of missing out
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för sociala och psykologiska studier (from 2013)Sammanfattning : Aim: The study will try to depict the current state of social capital in relation to fear of missing out and screentime hours on smartphone activities. Does the most frequently used social contexts create bridging capital but not enough bonding capital? The aim is to contribute to a larger understanding of what drives a sense of inclusion by different social capital within different social contexts. LÄS MER
13. The influence of social media on the travel decisionmaking behavior of Ethiopian educational tourists in Poland : The case of Ethiopian educational tourists in Poland
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : The impact of international mobility and globalization on universities has led to a greater need for students. Thus, throughout students stay in their destinatio ncountry, prospective students access a variety of sources of information and make simultaneous decisions about where to travel; decision making is required at everystage of the travel process (pre-travel, during travel, and post travel). LÄS MER
14. Nudges design utifrån ett psykologiskt perspektiv : En studie som fokuserar på användares känslor och tankar i relation till beteendeförändringen vid exponering för nudges
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Syftet med studien är att undersöka nudges utifrån dess design och psykologiskaeffekter för att skapa en förståelse för hur marknadsföringsmetoden nudging som växeralltmer, påverkar användares känslor, tankar och beteenden i valsituationer. Forskningsfrågorna för studien var 1) Vilken roll har design inom nudging? 2) Vilken psykologisk påverkan har nudging på användarna? 3) Vilken psykologisk påverkan har design på användarna? Studien är baserad på en kombination av en kvantitativ och en kvalitativ ansats som tillämpats på 161 respondenter respektive 4 informanter. LÄS MER
15. Ensam i socialt nätverk - samtidens paradox : Ett fenomenologiskt perspektiv på relationen mellan sociala medier och känslan av ensamhet
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Denna studie ämnar till att undersöka relationen mellan sociala medier och känslan av ensamhet ur ett medie- och kommunikationsvetenskapligt perspektiv. Utifrån teorier om fenomenologi och media affordance har fyra kvinnliga ungdomar intervjuats i syfte att få en djupare förståelse för vilken effekt olika sociala mediekanaler har på känslan av ensamhet och gemenskap. LÄS MER