Sökning: "snapchat och instagram"

Visar resultat 11 - 15 av 50 uppsatser innehållade orden snapchat och instagram.

  1. 11. Skapa förståelse för hur du kan utveckla ett personligt varumärke på Linkedin : En kvalitativ studie

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Natalie Birnbach; [2022]
    Nyckelord :Sociala medier; Varumärken; Personligt varumärke; Linkedin; positionering; WOM; word-of-mouth;

    Sammanfattning : Är du osäker på hur du ska skapa eller utveckla ett starkt personligt varumärke på den växande plattformen Linkedin. Där det varje minut laddas upp långa och saftiga inlägg om diverse ämnen. Vissa med viktiga budskap, långa inlägg som liknar romaner eller inlägg där det går att läsa om vad någon gjort på sin semester. LÄS MER

  2. 12. Social Capital in relation to Screentime and Fear of Missing Out : A quantitative study that measures social capital in relation to screentime and fear of missing out

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för sociala och psykologiska studier (from 2013)

    Författare :Felix Karlson; [2022]
    Nyckelord :Social capital; Fear of Missing Out FOMO ; Community; Social Networking Sites SNS ;

    Sammanfattning : Aim: The study will try to depict the current state of social capital in relation to fear of missing out and screentime hours on smartphone activities. Does the most frequently used social contexts create bridging capital but not enough bonding capital? The aim is to contribute to a larger understanding of what drives a sense of inclusion by different social capital within different social contexts. LÄS MER

  3. 13. The influence of social media on the travel decisionmaking behavior of Ethiopian educational tourists in Poland : The case of Ethiopian educational tourists in Poland

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Taleyihun Tadese Wendemagegnehu; [2021]
    Nyckelord :Social media marketing; Ethiopian educational tourists; Poland’s educational tourism; social media platforms; Decision-making behavior; Tourist’s motivation; Likert scale; Quantitative data;

    Sammanfattning : The impact of international mobility and globalization on universities has led to a greater need for students. Thus, throughout students stay in their destinatio ncountry, prospective students access a variety of sources of information and make simultaneous decisions about where to travel; decision making is required at everystage of the travel process (pre-travel, during travel, and post travel). LÄS MER

  4. 14. Nudges design utifrån ett psykologiskt perspektiv : En studie som fokuserar på användares känslor och tankar i relation till beteendeförändringen vid exponering för nudges

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Johanna Bernsgård; Sonia Lee; [2021]
    Nyckelord :Nudging; nudges; nudge; design; psykologi; känslor; tankar; beteende;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka nudges utifrån dess design och psykologiskaeffekter för att skapa en förståelse för hur marknadsföringsmetoden nudging som växeralltmer, påverkar användares känslor, tankar och beteenden i valsituationer. Forskningsfrågorna för studien var 1) Vilken roll har design inom nudging? 2) Vilken psykologisk påverkan har nudging på användarna? 3) Vilken psykologisk påverkan har design på användarna? Studien är baserad på en kombination av en kvantitativ och en kvalitativ ansats som  tillämpats på 161 respondenter respektive 4 informanter. LÄS MER

  5. 15. Ensam i socialt nätverk - samtidens paradox : Ett fenomenologiskt perspektiv på relationen mellan sociala medier och känslan av ensamhet

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Sofia Björnér; [2020]
    Nyckelord :Ensamhet; Sociala medier;

    Sammanfattning : Denna studie ämnar till att undersöka relationen mellan sociala medier och känslan av ensamhet ur ett medie- och kommunikationsvetenskapligt perspektiv. Utifrån teorier om fenomenologi och media affordance har fyra kvinnliga ungdomar intervjuats i syfte att få en djupare förståelse för vilken effekt olika sociala mediekanaler har på känslan av ensamhet och gemenskap. LÄS MER