Sökning: "social Education"

Visar resultat 21 - 25 av 5641 uppsatser innehållade orden social Education.

  1. 21. Våld och domslut; en studie av Mellersta och Västra Värends domstolar samt Växjö Rådhusrätt, 1960-1970

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)

    Författare :Elin Osbeck Lindahl; Lucas Olofsson; [2024]
    Nyckelord :Crime; assault; social vulnerability; murder; manslaughter; penalties; Brottslighet; misshandel; social utsatthet; mord; dråp; påföljder;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to provide an overview of the development of violent crime in the geographical area belonging to the district courts of Mellersta- and Västra Värends, as well as Växjö Magistrate´s Court, during the period 1960—1970. The questions addressed include: What was the demographic distribution among crime victims and perpetrators in terms of gender, age, possible alcohol influence during the crime, and the relationships between the victim and the perpetrator? To what extent were young people perpetrators? How have the number of judgements changed over time? How can crime history be utilized in high school education? The prime material used consists of judgements from court records, and the theoretical frameworks include social vulnerability, peer influence and socialization, among others. LÄS MER

  2. 22. Barns upplevelser av våld i nära relation : Konsekvenser och hälsofrämjande faktorer

    Master-uppsats, Högskolan i Gävle/Socialt arbete

    Författare :Lina Noon; [2024]
    Nyckelord :Children; witnessing violence; domestic violence; intimate partner violence;

    Sammanfattning : About 14 percent of children and young people witness relational violence of various kinds between close relatives. Violence in intimate relationships affects children's mental and physical health as well as social relationships. When and how their need for help is met is important for their vulnerability and ability to recover. LÄS MER

  3. 23. Högstadiepojkar läser - om det är roligt och lärorikt : En studie om högstadiepojkars läsande på fritiden och i skolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för språkstudier

    Författare :Kaisa Pantzar; [2024]
    Nyckelord :literacy; fritidsläsning; läsning i skolan; textgenrer;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to examine high school boys reading habits during their spare time and in their school environment and to let them evaluate its advantages and disadvantages. Quantitative and qualitative methods are used, and the study departs from Molloy's description of theory of literacies as well as the developmental psychologist Vygotsky's theories of languages and learning. LÄS MER

  4. 24. Ämnesspråk i samhällsorienterade ämnen : Genom transaktioner, genrepedagogik och ämnesövergripande undervisning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för samhälle, kultur och identitet (SKI)

    Författare :Carolina Cullin; Linnea Strömberg; [2024]
    Nyckelord :genrepedagogik; mellanstadiet; samhällsorienterad undervisning; skolspråk; språkutveckling; vardagsspråk; transaktioner; ämneslitteracitet; ämnesspråk; ämnesövergripande undervisning;

    Sammanfattning : Syftet med denna kunskapsöversikt är att undersöka hur lärare kan arbeta språkutvecklande, och stötta elevers ämnesspråk i de samhällsorienterade ämnena. Avsikten med arbetet är att besvara huvudfrågan: Hur kan elevers ämnesspråk i de samhällsorienterade ämnena stöttas? För att svara på huvudfrågan har vi använt oss av tre underfrågor, dessa tre underfrågor fungerar även som ett genomgående tema i vårt arbete: Vilken roll har transaktioner i språkutveckling? Hur kan genrepedagogik stötta ämnesspråken? Vilka språkutvecklande möjligheter har ämnesövergripande undervisning? Bakgrunden till kunskapsöversikten är att elever ofta upplever en språkchock under mellanstadiet då språket i skolan avancerar och ställer höga krav på eleverna. LÄS MER

  5. 25. A Call for Action: Placing Emergency on the Agenda : A Study on Irish Public Opinion and the Climate Emergency Declaration

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Magdalena Vestin; [2024]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This study researches how public attitudes can affect policy, which is done by examining if climate change issues can be placed onto the agenda by actors outside of the policy process. The study centers on Ireland as the first nation to declare a climate emergency, with the UK taking the role of control group due to them not having made such a declaration. LÄS MER