Sökning: "social media environmental sustainability"

Visar resultat 1 - 5 av 102 uppsatser innehållade orden social media environmental sustainability.

  1. 1. Influerad av influencers : En kvalitativ studie om unga kvinnors syn på influencers kommunikation på sociala medieplattformar med fokus på impulsköp och miljöaspekter

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Ella Lundberg; Ida Malmberg; [2024]
    Nyckelord :Influencer; impulse buying; fast fashion; environmental awareness; marketing communication; Influencer; impulsköp; snabbmode; miljömedvetenhet; marknadskommunikation.;

    Sammanfattning : This thesis analyzes how young female students aged 20–25 perceive influencer marketing communication on social media and its correlation with their impulsive purchases within the fast fashion industry. The study involves eight interviews to gain an understanding of these consumers' behavior during impulse purchases. LÄS MER

  2. 2. Eco-Social Reforms and the Paradox of Complex Change : A qualitative thematic analysis of the national media debate on the 2022 Chilean Constitution

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Tilda Janbrink; [2023]
    Nyckelord :Eco-social-growth trilemma; eco-social policies; policy integration; public support for eco-social reforms; Chile; constitution; qualitative thematic analysis;

    Sammanfattning : By now, it is an acknowledged fact that economic growth, social justice, and environmental sustainability are interconnected. Often referred to as the eco-social-growth trilemma, the challenge is to achieve synergy between the objectives and avoid trade-offs. LÄS MER

  3. 3. Hållbarhetskommunikation : Hållbarhet som del i influencer marketing

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Felicia Bodin; Hanna Larsson; Josefine Lundquist; [2023]
    Nyckelord :Marketing communication; sustainability communication; influencer marketing; sustainability; Marknadskommunikation; hållbarhetskommunikation; influencer marketing; hållbarhet;

    Sammanfattning : Hållbarhet och hållbar konsumtion får allt större uppmärksamhet samtidigt som influencer marketing blivit en framgångsrik marknadsföringskanal till en ökad försäljning för företag. Studiens syfte är därmed att undersöka modeföretags hållbarhetskommunikation genom influencer marketing, samt kartlägga om kommunikationen stämmer överens med företagens hållbarhetsrapporter. LÄS MER

  4. 4. Antecedents of Cognitive Frames in Corporate Sustainability : An Exploration from the Start-up Perspective

    Master-uppsats,

    Författare :Luca Tilman Ike; Jasmin Rühl; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Background: Sustainability issues have become increasingly relevant for businesses worldwide. Especially corporate sustainability as a comprehensive approach integrating the competing demands of social, environmental, and economic dimensions on a business creates ambiguous situations for decision-makers. LÄS MER

  5. 5. Demokrati eller klimatomställning? : en systematiserande innehållsanalys av Återställ Våtmarkers demokratisyn

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Emma Hansson; [2023]
    Nyckelord :Democracy-environment nexus; climate movement; environmental democracy; ecological democracy; Återställ Våtmarker;

    Sammanfattning : Is it possible to achieve ecological sustainability with our current democratic system? This question constitutes the democracy-environment nexus which has been a core theme in both the public debate as well as in research ever since the climate issue gained status of being a social problem in the 1970s. We are constantly presented with increasingly alarming science about the consequences of global warming. LÄS MER