Sökning: "sociala medier och covid"

Visar resultat 11 - 15 av 109 uppsatser innehållade orden sociala medier och covid.

  1. 11. Aktivitetsmönstrets förändring hos individer med uttalad hjärntrötthet till följd av Covid-19 : En enkätstudie

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Hälsohögskolan

    Författare :Ebba Johansson-Qvick; Emma Eriksson; [2023]
    Nyckelord :aktivitetsbalans; arbetsterapi; fatigue; postcovid;

    Sammanfattning : Bakgrund: Covid-19 är en sjukdom som påverkat samhället i över 3 år. Sjukdomen kan medföra långvariga konsekvenser såsom hjärntrötthet. Hjärntrötthet påverkar individen genom att individen kan känna energilöshet och påverkar utförandet av aktiviteter. LÄS MER

  2. 12. Pensionärer, pandemin och sociala medier : En kvalitativ studie om kvinnliga pensionärers användande av sociala medier under pandemin

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Elsa Israelsson; Linnea Thor Andersson; [2022]
    Nyckelord :covid-19; social media; uses and gratifications; pensioners;

    Sammanfattning : The aim of this study was to investigate how social media was used by Swedish female pensioners during the Covid-19 pandemic and what significance it has had to them. During the pandemic, many elderly people, who have been considered a risk group for the disease, have had to isolate themselves in their homes to avoid getting ill. LÄS MER

  3. 13. Consumers behavior during the Covid-19 pandemic : A quantitative study on consumers' experience and purchase decision about fast fashion advertising on social media during the Covid-19 pandemic

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Elin Jalmgård Väkeväinen; Josephine Martinelle; [2022]
    Nyckelord :Social media; online advertising; vivid advertising; interactive communication; OBA; online consumer behavior and consumer purchase decision.;

    Sammanfattning : Bakgrund: Sociala medier har blivit en plattform för kommunikation mellan företag och konsumenter. Konsumenter kan samla information innan ett köp och därför är annonsering på sociala medier ett strategiskt verktyg för att rikta in sig på konsumenter och skapa behov. LÄS MER

  4. 14. Illustrative Mapping of Migration Campaigns in the Southern European Region during the COVID-19 Pandemic : A comparative approach

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Manuele Micheloni; [2022]
    Nyckelord :Digital Migration; Migration; Southern Europe; Data Visualization; Digital Campaign; COVID 19; Policy Development; Public Fundings; Migration Narratives; Digital Migration; Migration; Södra Europa; Datavisualisering; Digitalkampanj; COVID 19; Policyutveckling; Offentlig Finansiering; Migrationsnarrativ;

    Sammanfattning : Within the contemporary migration field, from a theoretic point of view, the communication aspect of it has been identified as an emerging priority, as its impact can affect both the public opinion and policymaking itself. In order to identify trends portraying migration narratives, as ways of representing the migration phenomena in a set historiographical context, a dataset comprehending migration-related campaigns has been developed during the timeframe 2009 - 2018. LÄS MER

  5. 15. "Våra stammisar är våra vänner" : Lokala butikers kriskommunikation på Instagram under Covid-19

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Hanna Elofsson; Ida Milton; [2022]
    Nyckelord :Social media; Covid-19; Situational Crisis Communication Theory; retail; small business; customer relationship; Sociala medier; Covid-19; Situational Crisis communication Theory; småföretag; kundrelation;

    Sammanfattning : I början av 2020 drabbade Covid-19-pandemin Sverige. Lokala aktörer blev offer för krisen och drabbades hårt av restriktioner. Följder av restriktionerna innebar färre besökare och minskad lönsamhet hos de fysiska butikerna, vilket resulterade i konkursansökningar.  I studien ska fem lokala butiker inom Jönköpings detaljhandel studeras. LÄS MER