Sökning: "sociala medier och covid"
Visar resultat 11 - 15 av 109 uppsatser innehållade orden sociala medier och covid.
11. Aktivitetsmönstrets förändring hos individer med uttalad hjärntrötthet till följd av Covid-19 : En enkätstudie
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HälsohögskolanSammanfattning : Bakgrund: Covid-19 är en sjukdom som påverkat samhället i över 3 år. Sjukdomen kan medföra långvariga konsekvenser såsom hjärntrötthet. Hjärntrötthet påverkar individen genom att individen kan känna energilöshet och påverkar utförandet av aktiviteter. LÄS MER
12. Pensionärer, pandemin och sociala medier : En kvalitativ studie om kvinnliga pensionärers användande av sociala medier under pandemin
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : The aim of this study was to investigate how social media was used by Swedish female pensioners during the Covid-19 pandemic and what significance it has had to them. During the pandemic, many elderly people, who have been considered a risk group for the disease, have had to isolate themselves in their homes to avoid getting ill. LÄS MER
13. Consumers behavior during the Covid-19 pandemic : A quantitative study on consumers' experience and purchase decision about fast fashion advertising on social media during the Covid-19 pandemic
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Bakgrund: Sociala medier har blivit en plattform för kommunikation mellan företag och konsumenter. Konsumenter kan samla information innan ett köp och därför är annonsering på sociala medier ett strategiskt verktyg för att rikta in sig på konsumenter och skapa behov. LÄS MER
14. Illustrative Mapping of Migration Campaigns in the Southern European Region during the COVID-19 Pandemic : A comparative approach
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Within the contemporary migration field, from a theoretic point of view, the communication aspect of it has been identified as an emerging priority, as its impact can affect both the public opinion and policymaking itself. In order to identify trends portraying migration narratives, as ways of representing the migration phenomena in a set historiographical context, a dataset comprehending migration-related campaigns has been developed during the timeframe 2009 - 2018. LÄS MER
15. "Våra stammisar är våra vänner" : Lokala butikers kriskommunikation på Instagram under Covid-19
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : I början av 2020 drabbade Covid-19-pandemin Sverige. Lokala aktörer blev offer för krisen och drabbades hårt av restriktioner. Följder av restriktionerna innebar färre besökare och minskad lönsamhet hos de fysiska butikerna, vilket resulterade i konkursansökningar. I studien ska fem lokala butiker inom Jönköpings detaljhandel studeras. LÄS MER