Sökning: "sociala medier och covid"

Visar resultat 16 - 20 av 109 uppsatser innehållade orden sociala medier och covid.

  1. 16. Studieupplevelsen under Covid-19 pandemin : En intervjustudie med studenter av distansutbildning under covid-19 pandemin.

    L2-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Shire Ahmed; Basel El-Henaidy; [2022]
    Nyckelord :covid; covid-19; pandemic; restrictions; distance education; schooling; students; lessons; study experience; study life; study health.; covid; covid-19; pandemi; restriktioner; distansutbildning; skolgång; elever; lärdomar; studieupplevelse; studieliv; studiehälsa.;

    Sammanfattning : Som en konsekvens av covid-19 pandemin publicerade Folkhälsomyndigheten, den 15 mars 2020, rekommendationer som uppmanades samtliga utbildningssäten i Sverige att övergå till distansutbildning för att förhindra spridningen av viruset. Eftersom utbildning är en av flera grundförutsättningar inom samhällsutvecklingen, blir en hållbar etablering av digitala verktyg inom utbildningen en avgörande faktor under en global pandemi. LÄS MER

  2. 17. Informationsinhämtning under pandemi : Enkätstudie om informationsinhämtningen hos folk i vår närhet under pandemins början och nuläge

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Olle Henriksson; Solomon Okafor; [2022]
    Nyckelord :Warningphase; Recoilphase; information retrieval; crisis communication; two-step flow theory; people in our vicinity; Varningsperioden; rekylperioden; informationsinhämtning; kriskommunikation; tvåstegshypotesen; folk i vår närhet;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats var att undersöka informationsinhämtningen hos folk i vår närhet angående COVID-19. Vi ville veta vilken plattform dessa människor får/fått sin primära information under dessa två perioder, men också få en förståelse kring vilka informationskällor som de tycker/tyckte vsr viktigast för dem. LÄS MER

  3. 18. "Vaccinvägrarna stoppar glädjen” : en kvalitativ textanalys av hur vaccinmotståndare gestaltas i nyhetsmedier

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Journalistik

    Författare :Erica Eriksson; Louise Lund; [2022]
    Nyckelord :Vaccinmotståndare; covid-19; inflammatorisk debatt; bemötande; gestaltningsteorin; kvalitativ textanalys; nyhetsrapportering; General Works;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att studera hur vaccinmotståndare gestaltas i tidningarna Aftonbladet, Expressen, Svenska Dagbladet och Dagens Nyheter. Studien undersöker vilken tonalitet, vilka formuleringar och vilka ordval journalisterna använder för att beskriva och framställa vaccinmotståndarna. LÄS MER

  4. 19. Vin och moral – politisk skandal : en kvalitativ textanalys av rapporteringen av politiska skandaler i nyhetsmedier

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Shivani Tugwell; Raen-Osin Thelander; [2022]
    Nyckelord :Boris Johnson; Sanna Marin; diskursteori; medieskandal; genus; Social Sciences;

    Sammanfattning : Uppsatsen “Vin och moral – politisk skandal” är författad av Shivani Tugwell och Raen-Osín Thelander inom ämnesområdet Medie- och kommunikationsvetenskap vid Institutionen för kommunikation och medier vid Lunds Universitet. Undersökningen har med hjälp av en diskursteoretisk ingång studerat hur politiska skandaler med sin grund i moraliska felhandlingar tar sig uttryck i nutida nyhetsmedier. LÄS MER

  5. 20. Health Communication on TikTok : A Qualitative Study of Credibility on A Humorous Platform

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Isabelle Lid Rosenholm; [2022]
    Nyckelord :health communication; TikTok; credibility; humour; covid-19; pandemic; hälsokommunikation; TikTok; trovärdighet; humor; covid-19; pandemi;

    Sammanfattning : The video-sharing platform TikTok has gained popularity over the last few years. During the recent Covid-19 pandemic, TikTok was implemented in health communication strategies to target a younger audience. The platform's humorous and entertaining jargon is somewhat contradictory to the intentions of health communication. LÄS MER