Sökning: "sociala medier och covid"

Visar resultat 21 - 25 av 109 uppsatser innehållade orden sociala medier och covid.

  1. 21. Vaccinkriget : En kritisk diskursanalys om hur den sociala identiteten ”vaccinmotståndare” konstrueras diskursivt i Dagens Nyheter.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Emelie Karlsson; Tessa Pohjanen; [2022]
    Nyckelord :Kritisk diskursanalys; Dagens Nyheter; artiklar; vaccinmotståndare; konstruering; covid-19-pandemin; vaccinering.;

    Sammanfattning : In the last two years of our lives we have been living in a world that revolves around the covid-19-pandemic. During this time we have, and still are, exposed to a large amount of information that circulates both through media but also in real life. LÄS MER

  2. 22. Does Short-form Video Application Shape Your Life? : An Empirical Study of TikTok Usage and Persuasive Behavior Change in China

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Ruina Wang; [2022]
    Nyckelord :TikTok; Persuasive System Design; User Behavior Change; Human-Computer Interaction;

    Sammanfattning : Persuasive Technology(PT) was pioneered by BJ Fogg. The theory has been developed in several aspects and applied in education, health, entertainment, and online shopping. Short-form video application TikTok first launched in the media market in 2016. LÄS MER

  3. 23. Marknadsföringens utveckling på sociala medier : En studie baserat på både en kvalitativ samt en kvantitativ undersökning om utvecklingen marknadsföring har haft på sociala medier och vilken påverkan covid-19 pandemin haft

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Mouzamil Adam; Yoel Ljam; [2022]
    Nyckelord :Social media; digitalization; marketing; covid-19; e-commerce; Social media; digitalisering; marknadsföring; covid-19; e-handel;

    Sammanfattning : This study examines how digital marketing with a focus on social media has been affected in recent years and mainly after the covid-19 pandemic and how it in turn is also affected by e-commerce. Applied theories that are relevant to the purpose of the investigation have been used such as word of mouth, the advertising value model and inbound marketing. LÄS MER

  4. 24. ”Det kan bara bli bättre, ser fram emot en nystart i ett pandemifritt samhälle så vi kan utveckla vårt hälsofrämjande arbete på BVC”- : BHV-sjuksköterskans erfarenhet av att arbeta hälsofrämjande under covid-19-pandemin

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Väst/Institutionen för hälsovetenskap

    Författare :Malin Karlsson; Elin Öberg; [2022]
    Nyckelord :COVID-19; Child Health Services; Child Health Care Nurse; Health Promotion; Families; Covid-19; Barnhälsovård; BHV-sjuksköterska; Hälsofrämjande; Familjer;

    Sammanfattning : Bakgrund: Barnhälsovården är en stor del i folkhälsoarbetet där mycket av arbetet handlar om att tillgodose barns rätt till hälsa. Covid-19-pandemin har orsakat störningar i hälso- och sjukvården samt påverkat familjer och barn och riskerar att påverka folkhälsan negativt. LÄS MER

  5. 25. Ungas vanor online: Mattering, upplevelse av restriktioner under Covid-19-pandemin samt ensamhet och subjektiv livskvalitet

    Master-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för sociala och psykologiska studier (from 2013)

    Författare :Karin Karlsson; Josefine Börjesson; [2022]
    Nyckelord :Youth; Loneliness; Subjective Quality of Life; Mattering; Social Media; Gaming; Unga; Ensamhet; Subjektiv Livskvalitet; Mattering; Sociala Medier; Gaming;

    Sammanfattning : Då tidigare forskning har stort fokus på psykopatologi finns intresse att undersöka ungas vanor online i förhållande till psykiskt välbefinnande. I denna enkätbaserade tvärsnittsstudie undersöktes hur ungas vanor online (socialt användande, huvudsaklig aktivitet och tid), mattering, anti-mattering, och upplevelse av restriktioner under Covid-19-pandemin relaterar till ensamhet och subjektiv livskvalitet. LÄS MER