Sökning: "source trust"

Visar resultat 1 - 5 av 240 uppsatser innehållade orden source trust.

  1. 1. Artificiell Intelligens vid Mergers & Acquisitions En kvalitativ studie om hur Artificiell Intelligens påverkar den kommersiella Due Diligence-processen vid Mergers & acquisitions.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :David Sax; Hannes Hård Af Segerstad; Hugo Törnqvist; [2024-03-06]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This thesis explores the impact of Artificial Intelligence on the Due Diligence process in Mergers & Acquisitions. The study focuses on the integration of AI in streamlining and enhancing the efficiency of the DD process, traditionally known for being extensive and time-consuming. LÄS MER

  2. 2. UNGA VUXNAS UPPFATTNINGAR OM FALSKA NYHETER OCH DERAS TILLIT TILL NYHETSKANALER. En kvalitativ intervjustudie

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Andrea Ångman; [2024-03-01]
    Nyckelord :Fake news;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to look into what low-educated and highly-educated young adults aged 20-30 think affects the spread of fake news and how they feel that their trust in news sources is affected when they become increasingly exposed to it. By mapping the respondents' view of the phenomenon of fake news and its influence on their information intake, the study aims to understand whether their trust in news sources is affected. LÄS MER

  3. 3. Att lita på en god kollega - En jämförande fallstudie över tillitsrelationer i insiderfall

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Elisabeth Janson; [2024]
    Nyckelord :Law and Political Science;

    Sammanfattning : In this paper the concept of trust is examined in the context of insider acts, defined as actions performed by individuals misusing information they access through employment. A comparative case study of four Swedish cases of infiltration resulting in indictment is carried out, in which a thematic narrative analysis of witness testimonies is conducted. LÄS MER

  4. 4. Hur påverkar CSR konsumenters köpintention? : En studie om hur företags sociala ansvar påverkar konsumenternas tilltro, köpintention och varumärkeslojalitet.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Lucas Persson; David Timbré; [2024]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility; CSR; konsumentuppfattning; företags sociala ansvar; köpintention; långsiktig hållbarhet; kulturella skillnader; teknikbranschen;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Hur påverkar CSR konsumenters köpintention? Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: David Timbré och Lucas Persson Handledare: Martin Ahlenius  Datum: HT 23 Syfte: Studiens syfte är att undersöka hur konsumenters uppfattning, medvetenhet och förtroende kring ett företags sociala samhällsansvar påverkar köpintention. Metod: Studiens metodik baseras på en kvantitativ karaktär med ett deduktivt, positivistiskt synsätt. LÄS MER

  5. 5. Blockchain-based e-voting system without digital ID: A Proof-of-Concept

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för matematik och datavetenskap (from 2013)

    Författare :Leonard Schick; [2024]
    Nyckelord :Computer science; Cryptography; Crypto; Blockchain; Distributed systems; e-voting; electronic voting; Ethereum; Hyperledger; Hyperledger besu; Decentralization; Datavetenskap; Kryptografi; Blockkedja; Distribuerade system; e-röstning; Elektronisk röstning; Blinda signaturer; Ethereum; Hyperledger Besu; Decentralisering;

    Sammanfattning : Electronic voting systems have the potential to offer a cost effective, secure and transparent way of communicating with the citizens, increasing trust and participation. However creating a secure open source electronic voting system providing confidentiality and transparency with sufficient performance has long been a challenge. LÄS MER