Sökning: "spelbaserat"

Visar resultat 21 - 25 av 42 uppsatser innehållade ordet spelbaserat.

  1. 21. IT: Främjar världens kommunikation : Spelbaserat lärande om IT-yrken i virtuell verklighet

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola

    Författare :Victor Ovesson; Tim Nuhanovic; [2020]
    Nyckelord :Serious Games; Virtual reality; Game-based learning; Active learning; IT; Serious Games; Virtuell verklighet; Spelbaserat lärande; Aktivt lärande; IT;

    Sammanfattning : Det här kandidatarbetet går ut på att undersöka hur en interaktiv upplevelse i virtuell verklighet kan användas för att ha en positiv inverkan på användarnas engagemang, uppmärksamhet och lärande. För att undersöka detta har vi använt oss av kvalitativa metoder såsom intervjuer och observationer, metoder och ramverk för speldesign, olika typer av metoder för speltest och tagit del av relevant forskning. LÄS MER

  2. 22. Bordsrollspel i klassrummet

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för kultur och kommunikation

    Författare :Kristoffer Hermansson; David Schück; [2019]
    Nyckelord :Rollspel; bordsrollspel; pedagogiskt rollspel; rollperson; spelledare; multikognitiv inlärningsprocess; interaktiv inlärningsprocess; litteraturundervisning; berättande; fantasi; motivation; processdrama; process drama; tillämpat drama; applied drama; sitting drama; spelifiering; spelbaserat lärande; föreställningsvärldar; upplevelsebaserat lärande; interaktiva texter; mantle of the expert;

    Sammanfattning : I detta arbete undersöks bordsrollspel som pedagogisk metod. Spelets komponenter, berättande, drama och spel, undersöks i detalj och i förhållande till bordsrollspel. LÄS MER

  3. 23. Using Gamification and Augmented Reality to Encourage Japanese Second Language Students to Speak English

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Yuanping Lyu; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Language anxiety is one of the key problems that hinder language learners to speak a target second language. This problem is especially relevant for Japanese second language learners, who tend to have difficulties in English. LÄS MER

  4. 24. Spelifiering : - En intervjustudie om elevers uppfattningar om en spelifierad multiplikationsundervisning

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för matematik (MA)

    Författare :Adam Berglund; Filip Lann; [2019]
    Nyckelord :Spelifiering; Motivation; Spelbaserat lärande; Tabellundervisning;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att genom en intervjubaserad empirisk undersökning undersöka elever i årkurs 6 uppfattningar om en spelifierad undervisning inom det matematiska området tabellundervisning. Studien undersöker även om spelifiering kan ha en betydelse för elevers inre respektive yttre motivation. LÄS MER

  5. 25. Spelbaseratlärande i undervisningen. : Enkvalitativ studie om studenters syn på spelbaserat lärande i undervisningen.

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Robin Nylander; [2019]
    Nyckelord :Game based learning; Student; Vision; Teaching.; Spelbaserat lärande; Student; Syn; Undervisning;

    Sammanfattning : Spelbaserat lärande är ett exempel på ett område som intresset har ökatför under 2010-talet och forskning har påvisat positiva effekter medspelbaserat lärande. Pellas, et al. LÄS MER