Sökning: "sports marketing uppsats"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden sports marketing uppsats.
1. I hjärnan på en sportagent : En kvalitativ studie om vilka faktorer en sportagent behöver ta i beaktande vid en rekrytering av en fotbollsspelare till internationella klubbar.
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Denna uppsats är en kvalitativ forskningsstudie som undersöker vilka kulturella och sportsliga faktorer en sportagent bör ta i beaktande vid en rekrytering av en fotbollsspelare till internationella klubbar. En sportagent är en administrativ, rådgivande och förmedlande roll inom en fotbollsspelares sportsliga karriär för att fotbollsspelaren ska få optimala villkor inom de rekryterande klubbarna. LÄS MER
2. Travsporten, från fysiskt till digitalt
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Titel: Travsporten, från fysiskt till digitalt. Seminariedatum: 1 juni 2023 Ämne/kurs: FEKH29 - Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15HP Författare: Albin Sopi, Jonathan Pålsson, Karl Bäck Handledare: Veronika Tarnovskaya Nyckelbegrepp: Marknadsmixen, The Sports Product, Travsportens struktur, Omvärldsmiljö, Marknadsföring av travsporten Problem/forskningsfråga: Hur har marknadsföringen av travsporten förändrats över tid? Syfte: Denna uppsats syftar till att utforska och förstå förändringarna i travsporten över tid, med särskild fokus på förändringar i marknadsföring, erbjudande och publik, samt orsakerna till dessa förändringar. LÄS MER
3. INTERAKTION I ETTOR OCH NOLLOR En komparativ studie av interaktiva element hos svensk kvällspress och morgonpress online
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Uppsats/Examensarbete: 15 hp Program och/eller kurs: MKV C Nivå: Grundnivå Termin/år: Ht/2015 Handledare: Annika Bergström Examinator: Malin Sveningsson Rapport nr: C954 The purpose of this paper is to examine differences and similarities in the use of interactive features for Swedish tabloids and broadsheets online. Types of features have also been studied in correlation to categories of news content. LÄS MER
4. LHC - Strävan efter att öka den totala kundupplevelsen
Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutvecklingSammanfattning : In today's society there are a lot of offers towards consumers, where they actively have to choose the most appealing offer. In order for an offer to be attractive it must add value in line with the customers demand. LÄS MER
5. Relationsmarknadsföring- Hur Allsvenska Fotbollsföreningar lockar supportrar till arenan
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : En ständigt återkommande uppgift för fotbollsföreningar är hur de ska locka supportrartill arenan. I denna uppsats har vi undersökt fenomenet relationsmarknadsföring och ivilken utsträckning det används inom den svenska elitfotbollen. De föreningar somberörts i fallstudien är BK Häcken, IF Elfsborg och Gais. LÄS MER