Sökning: "språket e"
Visar resultat 11 - 15 av 128 uppsatser innehållade orden språket e.
11. Design space exploration using HLS in relation to code structuring
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : High Level Synthesis (HLS) is a methodology to translate a model developed in a high abstraction layer, e.g. C/C++/SystemC, that describes the algorithm into a Register-Transfer level (RTL) description like Verilog or VHDL. LÄS MER
12. The madness of the Search : The poetics of deconstruction in Hilda Hilst's With my dog-eyes and The obscene Madame D
Master-uppsats, Södertörns högskola/LitteraturvetenskapSammanfattning : The obscene Madame D [A obscena Senhora D, 1982] and With my dog-eyes [Com os meus olhos de cão, 1986] are two short novels by the Brazilian writer Hilda Hilst (1930-2004) where the protagonists engage in a philosophical search for meaning that lead them to a state that is publicly interpreted as madness. In this analysis, they are read in light of the philosopher's Jacques Derrida theory of deconstruction. LÄS MER
13. Fritidshemmets musikdesign
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Enligt barnkonventionens 13:e artikel står, att barnet ska ha rätt till yttrandefrihet i detuttrycksmedel som barnet väljer. Yttrandefriheten begränsar sig inte till det verbala språket, utaninnefattar lika mycket andra uttrycksformer såsom musik, bild, drama och dans. LÄS MER
14. ”Min räddning är eyepads” : En korpus- och attitydundersökning om engelska skönhetslånord
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för nordiska språkSammanfattning : Länder med det officiella språket engelska dominerar idag inom import och industri. Som konsekvens började engelskan utöva ett starkt inflytande på andra språk och språkdomäner, bland annat skönhetsbranschen i Sverige. LÄS MER
15. Den bästa fåtöljen online, ska jag köpa den? : Påverkan av upplevd trovärdighet, kvalitet och kvantitet inom eWOM
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : eWOM är en viktig kommunikationsmetod på internet idag där konsumenter kan dela med sig av sina åsikter, erfarenheter och information angående företaget eller dess produkter genom online recensioner, som då finns lätt tillgängligt för andra att läsa. Detta har visat sig genom den granskade forskningen att eWOM har en betydande roll för hur konsumenters köpintention påverkas. LÄS MER