Sökning: "strategiska koncept"

Visar resultat 16 - 20 av 56 uppsatser innehållade orden strategiska koncept.

  1. 16. Vart ska fjällen bo?

    Master-uppsats, Lunds universitet/Miljövetenskaplig utbildning

    Författare :Sara Nygren; [2019]
    Nyckelord :Sustainablility; tourism; second homes; tiny homes; Earth and Environmental Sciences;

    Sammanfattning : Klimatförändringar och behovet av en mer hållbar samhällsutveckling är något som de flesta är medvetna om i dagens samhälle, inte minst i Sverige. Det kommer bland annat att påverka klimatet i svenska fjällen och de orter som är beroende av fjällturismen. LÄS MER

  2. 17. Talent Management - konkurrensfördel eller en strategi för att passa in? : En fallstudie i tillverkningsindustrin

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Dawn Kardirsson; Malin Johansson; [2019]
    Nyckelord :Talent Management; Talent; Strategy; Neo-institutionalism; Industry; Context; Talent Management; Talang; Strategi; Nyinstitutionell teori; Bransch; Kontext;

    Sammanfattning : Bakgrund: I dagens kunskapsbaserade ekonomi är de mänskliga resurserna en viktig tillgång för att öka konkurrensfördelarna och för att få ett försprång på marknaden. Talent Management är ett koncept som handlar om att attrahera, utveckla och behålla talanger, och som anses vara konceptet som underlättar arbetet med vad som efterfrågas på marknaden. LÄS MER

  3. 18. Corporate social responsibility communication : a case study of Oatly

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Alexandra Mendebaba; [2019]
    Nyckelord :code of conduct; corporate communication; corporate marketing; corporate social responsibility; corporate social responsibility communication; stakeholder management; stakeholder involvement strategy; sustainability report;

    Sammanfattning : The concept of corporate social responsibility (CSR) offers a solution for businesses to identify their roles in society in order to maintain corporate legitimacy in cooperation with the communities they exist. Even though companies started to work with CSR as part of their business, CSR communication remained overlooked, and the literature is scattered around various disciplines. LÄS MER

  4. 19. Creating legitimacy within blockchain startups in a virtual context : A study on how decentralized organizations raise funds before executing an Initial Coin Offering.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Hoodo Yusuf; Malin Martinez Bergström; [2019]
    Nyckelord :​Legitimation strategies; communication methods; blockchain; cryptocurrency; investor; ICO strategist; Initial coin offering.;

    Sammanfattning : Denna uppsats ämnar att undersöka de kommunikativa processer för blockedjeteknologi startups som ska lansera en så kallad “initial coin offering” och således mynta sin egna kryptovaluta, såsom till exempel bitcoin. Vi avser att undersöka det strategiska kommunikation processerna detta involverar. LÄS MER

  5. 20. Creating Shared Value through Strategic Biobanking : Public-Private Partnerships in Healthcare

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Anton Agerberg; Trolle von Sydow Yllenius; [2019]
    Nyckelord :Creating shared value; Strategic CSR; Public-private Partnerships; Value based healthcare; Biobanking;

    Sammanfattning : Societies are plagued by growing healthcare expenditures and budgetary constraints. The strategy for solving the issue has been heavily debated, with proposed solutions such as Valuebased healthcare (VBHC), Public-Private Partnerships (PPP) and improved medical treatments. LÄS MER