Sökning: "strategiska koncept"
Visar resultat 21 - 25 av 56 uppsatser innehållade orden strategiska koncept.
21. Gamification – The solution for a sustainable society?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Den offentliga sektorn står inför utmaningar när det kommer till digitalisering och medborgare har höga förväntningar på att den offentliga sektorn ska vara effektiv och erbjuda högkvalitativ service. År 2018 tilldelades den portugisiska kommunen Cascais ett pris från organisationen World Summit Awards för sin digitala plattform City Points Cascais inom kategorin, Digital Innovation in Government and Citizen Engagement. LÄS MER
22. Plats i förändring : i utrymmet mellan nu och framtid
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of Urban and Rural DevelopmentSammanfattning : En bärande del av landskapsarkitektens arbete är att delta i och forma processer för platsers förändring, i såväl storskaliga och strategiska frågor som i mer småskaligt gestaltande. Genom att undersöka om, hur och när tillfällig arkitektur och offentlig konst kan vara en del av en förändringsprocess försöker jag i detta examensarbete formulera hur de små- och storskaliga frågorna kan hanteras parallellt. LÄS MER
23. Sustainable Development in Swedish and Canadian Campus Plans
Master-uppsats, KTH/Hållbar utveckling, miljövetenskap och teknikSammanfattning : The concept of sustainable development being integrated into strategic spatial plans has increased in recent years. University campus plans are examples of such spatial plans, and these form the focus of this study. LÄS MER
24. Hållbarhet inom industriföretag : En kvalitativ studie om industriföretags strategiska hållbarhetsarbete
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : The Earth is facing many complex challenges. Social gaps between poverty and wealth are continuously growing, climate changes threaten the planet as well as its living creatures and the irresponsible human consumption goes on. LÄS MER
25. Strategiskt eller inte? : En kvalitativ studie om förekomsten av strategiskt inköp i svenska fast fashion-företag
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Modeindustrin karaktäriseras idag av fluktuerande efterfrågan och snabbt växlande trender, vilket gör att modeföretagens effektivitet ständigt sätts på sin spets för att möta marknadens förändringar. Förmågan att ta snabba beslut och anpassa sig till marknaden är idag avgörande för att vara konkurrenskraftig. LÄS MER