Sökning: "stress inlärning skolan"

Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade orden stress inlärning skolan.

  1. 1. Semi-Supervised Plant Leaf Detection and Stress Recognition

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Márk Antal Csizmadia; [2022]
    Nyckelord :Deep Learning; Object Detection; Semi-Supervised Learning; Semi-Supervised Object Detection; Computer Vision; Djupinlärning; Objektdetektering; Semi-övervakad inlärning; Semi-övervakad objektdetektering; datorseende;

    Sammanfattning : One of the main limitations of training deep learning-based object detection models is the availability of large amounts of data annotations. When annotations are scarce, semi-supervised learning provides frameworks to improve object detection performance by utilising unlabelled data. LÄS MER

  2. 2. Räkna med stress

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)

    Författare :Ann Jennervik; [2021]
    Nyckelord :adolescents; high-performers; mathematic learning and education; stress; tonåringar; högpresterande; matematik; didaktik; stress;

    Sammanfattning : Adolescent subjective health and mental problems have become a public health concern, not only in Sweden but worldwide. When stress becomes a part of everyday life you tend to ignore it and disregard the fact that chronic stress is a severe disease. LÄS MER

  3. 3. Skolkuratorers preventiva arbete för att förebygga psykisk ohälsa hos skolungdomar: En jämförande studie med TeamTilias arbete med ungas psykiska hälsa

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för socialt arbete

    Författare :Sara Modin; [2021]
    Nyckelord :psykisk hälsa; psykisk ohälsa; preventivt arbete; skolan;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka hur skolkuratorer arbetar preventivt för att förebygga psykisk ohälsa i skolan och jämföra med hur den ideella organisationen TeamTilia arbetar med ungas psykiska hälsa. En kvalitativ metod genomfördes och semistrukturerade intervjuer med sex skolkuratorer i tre olika kommuner i Västerbottens län. LÄS MER

  4. 4. An analysis of the grade distribution for final year secondary school students in Italy before and during the COVID-19 pandemic

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Jonatan Olle Boolis; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The advancement of technology has played a vital role in the tremendous strides taken within the field of education throughout the last decades, allowing for individuals of all backgrounds to learn and teach from across the globe with fewer limitations. With the recent outbreak of the COVID-19 virus, the method of teaching and working has shifted from in-school learning to remote/distance learning, resulting in the large increase for the use of online communication services. LÄS MER

  5. 5. Kontemplation i skolan : Ett pedagogiskt verktyg för lärande och stressreducering?

    Master-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :Arash Sarahang; Mikael Berggren; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar Syftet är att undersöka hur kontemplativa förhållningssätt kan integreras i skolan för att delsgynna inlärning, dels för att stärka elevernas psykiska hälsa. På vilket sätt kan ett kontemplativt förhållningssätt vara kopplat till elevers hälsa? På vilket sätt kan ett kontemplativt förhållningssätt vara kopplat till elevers lärande? På vilket sätt kan ett kontemplativt förhållningssätt implementeras i skolan iallmänhet och i idrott och hälsa i synnerhet? Metod Studien har utförts med en kvalitativ ansats där en forskare, två utbildningsansvariga personeri en organisation och två lärare intervjuades enligt en semistrukturerad modell. LÄS MER