Sökning: "student difficulties"

Visar resultat 1 - 5 av 1862 uppsatser innehållade orden student difficulties.

  1. 1. Undervisning av evolutionsteorin : En studie om vanligt förekommande missförstånd och pedagogiska strategier för att främja elevers begreppsförståelse

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)

    Författare :Erika Alfsson; [2024]
    Nyckelord :Conceptual understanding; Everyday concepts; Evolution; Misconceptions; Pedagogical strategies; Begreppsförståelse; Evolution; Missuppfattningar; Pedagogiska strategier; Vardagsföreställningar;

    Sammanfattning : Several studies have shown that many students have misconceptions and everyday concepts about evolution that prevent them from learning the theory of evolution. Previous research has also shown that biology teachers are not always aware of students’ difficulties or design education that challenges students’ conceptual understanding of evolution. LÄS MER

  2. 2. Hunting the hunters - Evaluating a new method of Geographic Profiling

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Max Pröckl; [2024]
    Nyckelord :rgeoprofile; crimestat; journey-to-crime; geographic profiling; qgis; geographical profiling; Örebromannen; Kim Rossmo; David Canter; Ned Levine.; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Geographic Profiling (GP) may be used when searching for an unknown offender by applying mathematical algorithms to geographical information. This thesis aimed to contribute to improvement of the efficiacy of GP’s produced by law enforcement by evaluating a the new Spaulding/Morris Centrographic (SMC)-method of GP that claims to counteract two of the main difficulties when constructing a GP in a real world investigation: 1. LÄS MER

  3. 3. Utmaningar i geometriundervisning: en djupdykning i innehåll, elevers missuppfattningar och lärarinterventioner

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Linnea Listring; Ida Green; [2024]
    Nyckelord :geometric objects; two- and three dimensional objects; relational understanding; instrumental understanding; teaching methods; Van Hiele instructional model; practical elements; daily life;

    Sammanfattning : This text discusses final results from empirical studies, scientific articles and literature from the period 1990-2023, concerning teachers’ knowledge, students’ misconceptions and various teaching methods related to geometric objects. The results highlight challenges for both teachers and students in understanding and defining geometric shapes and figures. LÄS MER

  4. 4. Global Framework Agreements - A solution to fill the vacuum of global labour law?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrätt

    Författare :Anna Larsson; Hanna Engblom; [2024]
    Nyckelord :Globalisation; Global framework agreements; International framework agreements; Multinational enterprises; Global union federations; Global supply chain; Law and Political Science;

    Sammanfattning : The phenomenon of global framework agreements has emerged through the difficulties of regulating the global labour market where the multinational enterprises' operations have been driven by an economic agenda and profit. The challenges of creating transnational legislation have brought social actors, such as the United Nations and the International Labour Organisation, to initiate self-regulatory instruments. LÄS MER

  5. 5. Att skapa livslång hälsa : En kvalitativ studie om hur gymnasielärare arbetar med hälsa i ämnet idrott och hälsa

    Magister-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälle

    Författare :Elise Jansson Forsman; Lucas Jahjah; [2024]
    Nyckelord :Health; Practical Education; Assessment; Healthying; learning by doing; Hälsa; Praktisk undervisning; Bedömning; Hälsoförmåga; Upplevelsebaserad pedagogik;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar  Studien syftar till att undersöka hur gymnasielärare i ämnet idrott och hälsa förmedlar och befäster praktisk kunskap hos elever med syfte att skapa livslång hälsa. Studiens frågeställningar: Hur arbetar gymnasielärarna praktiskt med hälsa i ämnet idrott och hälsa och hur bedöms de praktiska momenten i hälsa i ämnet idrott och hälsa? Teori och Metod Studien har en kvalitativ ansats, med semistrukturerade intervjuer som datainsamlingsmetod där intervjuguiden skapats utifrån teorin om learning by doing samt begreppet healthying. LÄS MER