Sökning: "taktisk kommunikation"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden taktisk kommunikation.

  1. 1. Performance of State Distributing Message-Oriented Middleware Systems Using Publish-Subscribe

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Robin Edlund; Johannes Kettu; [2023]
    Nyckelord :Message-oriented middleware; publish-subscribe; topic; tactical simulator; flight simulator; Meddelandeorienterad mellanprogramvara; publish-subscribe; topic; taktisk simulator; flygsimulator;

    Sammanfattning : Distributed simulations require efficient communication to represent complex scenarios, which presents a great challenge. This paper investigates the use of message-oriented middleware (MOM) to address this challenge by integrating the flight simulator X-Plane with the tactical simulator TACSI and evaluating the performance of different data transfer approaches. LÄS MER

  2. 2. Det nya vita guldet - En kvalitativ studie av vita snusvarumärkens positionering och marknadsföring på den svenska marknaden.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Victor Svensson; Philip Östenson; William Andersson Kuhnke; [2023]
    Nyckelord :positioning; messages; nicotine; semiotics; marketing; Business and Economics;

    Sammanfattning : Forskningsfrågor: Hur positioneras och marknadsförs vitt snus i Sverige? Vilka budskap sänder vita snusvarumärken i sin reklam och vilka är dessa budskap riktade till? Syfte: Syftet med studien är att beskriva hur det vita snuset är positionerat och marknadsförs på den svenska marknaden för valda fallföretag samt undersöka vilka budskap de sänder, för att bidra till teorin med insikter om positionerings- och marknadsföringsstrategier för det vita snuset i Sverige. Metod: Studien är av kvalitativ karaktär och utgår ifrån en semiotisk bildstudie med stöd utav två fokusgruppsintervjuer. LÄS MER

  3. 3. Intern kommunikation av produktionsmål genom daglig visuell styrning : En fallstudie om acceptans och förståelse på operativ nivå i ett gruvföretag

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Sofie Karlsson; Melinda Wixner; [2020]
    Nyckelord :Daily visual control; huddle; communication; production targets; understanding; acceptance.; Daglig visuell styrning; pulsmöte; kommunikation; produktionsmål; förståelse; acceptans.;

    Sammanfattning : Det finns många tidigare studier om hur kommunikation sker mellan strategisk och taktisk nivå samt problematiken med kommunikationen. Många studier visar att informationsspridning påverkar om en organisations mål kan uppnås och att acceptans och förståelse för informationen är viktigt för att det ska vara möjligt, däremot kan det skilja sig i olika typer av arbetsgrupper. LÄS MER

  4. 4. Verksamhet och samspel under förändring : En fallstudie om hur taktisk- och operativ personal upplever kritiska framgångsfaktorer under förändringsprojekt

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Simon Back; Emil Lendrén; [2019]
    Nyckelord :Planerad förändring; förändringsledarskap; implementering av förändring; samspel i projektgruppen;

    Sammanfattning : I teorin bakom förändringsarbete i organisationer finns det flera olika aspekter att ha i beaktning för att nå ett så lyckat resultat som möjligt. Vad som är ett lyckat resultat för dessa projekt är varierande och subjektivt tolkbart mellan olika personalgrupper och hierarkiska nivåer som kan tycka olika. LÄS MER

  5. 5. Kommunikation och lärande i en arbetsplatskontext – En fördjupad förståelse för relationen mellan intern kommunikation och lärande

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Pedagogik

    Författare :Antonia Reimers; Frida Hörbäck; [2017]
    Nyckelord :Intern kommunikation; informellt lärande; organisationsstruktur; organisationskultur; lärandemiljö; formellt lärande; Social Sciences;

    Sammanfattning : Människan är en social varelse som kommunicerar och interagerar med andra individer, oavsett kontext. Kommunikation i olika former är ständigt pågående och påverkar människan medvetet och omedvetet både i privata och offentliga miljöer med såväl bekanta som med främlingar. LÄS MER