Sökning: "teori extern kommunikation"

Visar resultat 1 - 5 av 34 uppsatser innehållade orden teori extern kommunikation.

  1. 1. Tusen saker på bordet - “sexualitet, samtycke och relationer” i bildämnet

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

    Författare :Linnéa Axelsson; Sofia Bankeström; [2023-07-05]
    Nyckelord :bildlärare; läroplan; närbyråkrater; värdegrund; sexualitet; visuell kultur;

    Sammanfattning : Från höstterminen 2022 gäller nya läroplaner i svenska grund- och gymnasieskolan. I läroplanernas inledande delar anges skolans värdegrund och uppdrag. I de förändrade styrdokumenten har kunskapsområdet sex- och samlevnad stärkts och bytt namn till “sexualitet, samtycke och relationer”. LÄS MER

  2. 2. Vertikal kurering? : Kureringen hos vertikalt integrerade digitala abonnemangstjänster

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Förlags- och bokmarknadskunskap

    Författare :Erika Andersson; [2023]
    Nyckelord :Kurering; Vertikal integration; Strömningstjänster; Bokmarknaden; Gatekeeper; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : Denna uppsats undersöker sambandet mellan kurering och vertikal integration i strömningstjänster på den svenska bokmarknaden. Det empiriska materialet består av en intervju med strömningstjänsten Storytel, intervjuer med tre svenska förlag samt extern kommunikation från BookBeat och Storytel. LÄS MER

  3. 3. Drivkrafter till underrapportering av hållbara prestationer : En kvalitativ studie på livsmedelsföretagen ICA Gruppen, Hemköp och Lidl Sverige

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Alva da Luz; Elin Rindemar; [2023]
    Nyckelord :underrapportering; hållbara prestationer; hållbara rapportering; extern kommunikation; drivfaktor;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka drivkrafter bakom underrapportering av hållbara prestationer. Detta görs genom att undersöka om tidigare observerade drivkrafter kan appliceras på livsmedelsföretagen ICA Gruppen, Hemköp och Lidl Sverige på den svenska marknaden. LÄS MER

  4. 4. Managing Demand Variability by Distinguishing between Internal and External Variability : Investigating the Requirements for Managing Demand through Demand Shaping in B2B Companies

    Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)

    Författare :Ewelyn Strandberg; Ingrid Åsenius; [2022]
    Nyckelord :Demand shaping; Demand management; Demand variability; Internal demand variability; Forecasting; External demand variability; Integrating demand and supply; Styra efterfrågan; Variationshantering; Efterfrågevariation; Intern efterfrågevariation; Prognostisering; Extern efterfrågevariation; Integering av försäljnings- och leveransfunktioner;

    Sammanfattning : Due to the increasingly uncertain environments that global supply chains operate within, both due to component shortages and other types of challenges, the possibility of managing demand variability and balancing it with supply capabilities is getting more challenging. The primary way to deal with these fluctuations in demand is by building flexibility in the supply chain to meet the variations that occur and keep the customers satisfied. LÄS MER

  5. 5. Hur slutar berättelsen?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Fanny Nilsson; Eleonora Bladh; [2022]
    Nyckelord :digital varumärkeskommunikation; storytelling; onlinedejting; extern kommunikation; strategisk kommunikation; Social Sciences;

    Sammanfattning : Tinder is one of the world's leading online dating platforms, and they have become known for its "Swipe right" invention. Bumble has the same founder as Tinder but focuses on challenging the rules of dating and giving women control over online dating. LÄS MER