Sökning: "tevell"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade ordet tevell.
1. Företagskulturens egenskaper och lärande : En studie om medarbetares uppfattning med en jämförelse i tvärkulturell miljö
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Företagskultur har en betydande roll i hur ett företag ska bli framgångsrikt visar aktuell forskning. I föreliggande studie undersöks hur företagskulturen uppfattas av anställda och vilka olika lärande som används för att kommunicera och förmedla kulturen till medarbetare. LÄS MER
2. Creating a Virtual Tyre Temperature Sensor
Master-uppsats, Lunds universitet/Matematisk statistikSammanfattning : To accurately determine the efficiency and range of an electric vehicle, one must be able to estimate the rolling resistance of the car. This is currently done using standardized methods developed under laboratory settings, where transient aspects and effects of varying temperatures are excluded. LÄS MER
3. Målbolagsstyrelsens roll vid takeover
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
4. Otydliga uppdragpå samma arenaEn kvalitativ studie om vad som ingår i uppdraget för speciallärare och specialpedagogerOtydliga uppdragpå samma arenaEn kvalitativ studie om vad som ingår i uppdraget för speciallärare och specialpedagogerOty
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : AbstractSyftet: Syftet med studien var att undersöka vad som ingick i uppdragen för speciallärare med inriktning språk-, skriv-, och läsutveckling och specialpedagoger. Frågeställningar i studien var: Vad innehåller uppdragen? Vilka likheter och skillnader finns? I vilken mån framträder ett relationellt perspektiv i speciallärarnas och specialpedagogernas utsagor?Teori: Teoretiska utgångspunkter i studien var professionaliseringsteorin och systemteorin. LÄS MER
5. Påverkan av kommunikation mellan företag och kundsegment
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Området för denna studie är att studera kommunikation mellan företag och kunder. I studien har ett “fast fashion” företag används som exponent. Studien avgränsas till unga kvinnor 15-30 år då företaget har detta kundsegment som målgrupp. Kommunikation är idag ett viktigt verktyg för företag att sända ut budskap. LÄS MER