Sökning: "thunman"
Visar resultat 21 - 25 av 28 uppsatser innehållade ordet thunman.
21. Banks' Counteractions against Customers' Online Criticism
Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutvecklingSammanfattning : Abstract Title: Banks’ Counteractions against Customers’ Online Criticism Date: June 5, 2012 Institution: School of sustainable development of society and technology, Mälardalen University Level: Bachelor thesis in business administration, 15 ECTS Authors: Sara Pierre and Johanna Russo Tutor: Carl G. Thunman Keywords: Banks, social media, dissatisfaction, complaints, customer behavior, sCRM, and e-WOM Purpose: The purpose of this thesis is to describe and analyze how, where and why customers criticize the banking sector through online platforms, how the banks choose to defend themselves and counter this criticism, and to what extent these complaints may proliferate if not dealt with. LÄS MER
22. Missnöjeshantering i banker : En fallstudie av Sala Sparbank
Magister-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutvecklingSammanfattning : Titel: Missnöjeshantering i banker - En fallstudie av Sala Sparbank Seminariedatum: 19 januari, 2012 Institution: Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling, Mälardalens Högskola Nivå: Magisteruppsats i företagsekonomi, 15 hp Författare: Odhiambo Opee och Charlotte Skinnar Handledare: Carl G Thunman Nyckelord: Klagomål, banker, missnöje, Word-of-Mouth, Sala Sparbank Syfte: Syftet med denna uppsats är att beskriva missnöjeshantering hos Sala Sparbank. Uppsatsen undersöker hur studieobjektets missnöjeshantering överensstämmer med en egenutvecklad modell för missnöjeshantering. LÄS MER
23. Hur genomförs och behandlas marknadsundersökningar på industriföretag? : En studie i knowledge management i B2B-företag
Kandidat-uppsats, KTH/Industriell produktionSammanfattning : Om ett företag i dagens samhälle har bra kunskap om sina produkter har de större möjlighet att vara konkurrenskraftiga och utveckla produkterna efter marknadens behov. Därför är det viktigt för företag att hålla sig uppdaterade om marknadens krav och önskemål på produkten. LÄS MER
24. Marknadsföring av utbildningsprogram med ekonomiinriktning vid högskolor och universitet
Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutvecklingSammanfattning : SAMMANFATTNING Titel: Marknadsföring av utbildningsprogram med ekonomiinriktning vid högskolor och universitet Seminariedatum: 4 juni 2010 Kurs: Kandidatuppsats i företagsekonomi, FÖA300, 15 hp Författare: Isabelle Andersson, Rebecca Nordström och Madeleine Wikström Handledare: Carl G Thunman Nyckelord: Mälardalens högskola, utbildningsprogram med ekonomiinriktning, högskolor och universitet, studentens utbildningsval, marknadsföring, sociala medier Syfte: Syftet med uppsatsen är att presentera och beskriva en ny modell för marknadsföring av utbildningsprogram med ekonomiinriktning vid högskolor och universitet, samt en strategi för hur modellen praktiskt kan tillämpas av marknadsförare vid Mälardalens högskola. Metod: För att uppnå syftet samlades vetenskaplig information in, en för- respektive huvudundersökning genomfördes och all den insamlade informationen analyserades. LÄS MER
25. Belöningssystem - ett incitamentverktyg för att skapa motivation : En fallstudie av Sparbanken Rekarne
Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutvecklingSammanfattning : Sammanfattning Datum: 2010-08-30 Kurs: Kandidatuppsats i företagsekonomi, FÖA300, 15 hp Handledare: Carl G. Thunman Författare: Feven Gebretsadkan och Mahabad Minozada Titel: Belöningssystem – ett incitament verktyg för att skapa motivation. LÄS MER