Avancerad sökning
Visar resultat 11 - 15 av 176 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
11. Samband mellan språkstörning och den tidiga matematikinlärningen : - en systematisk litteraturstudie
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Sammanfattning/Abstract Helena Flordh (2023). Samband mellan språkstörning och den tidiga matematikinlärningen – en systematisk litteraturstudie. Speciallärarprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö universitet 90 hp. LÄS MER
12. Skapande av förtroendeingivande vårdrelationer till barn inom akutsjukvården : En systematisk och integrativ litteraturstudie
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för vård, arbetsliv och välfärdSammanfattning : När barn i åldrarna 0-18 år råkar ut för en hastigt påkommen sjukdom eller skada tvingas de i många fall uppsöka akutsjukvård på en akutmottagning. Akutsjukvård innebär inte sällan korta och snabba vårdmöten, där akutsjuksköterskan behöver ha goda kunskaper kring hur en god vård ska bedrivas. LÄS MER
13. Vem undervisar? Läraren ellerläroböckerna?Who is teaching? : The teacher or the textbooks?
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Elevernas presentationer i matematikämnet visar ett konsekvent samband med deras intresse. Enökad användning av matematikböcker i undervisningen har observerats, där lärarhandboken ärmer tillgänglig. LÄS MER
14. Extra anpassningar för elever i språklig sårbarhet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för skolutveckling och ledarskap (SOL)Sammanfattning : Nilsson, M. & Nilsson, T. (2023). Extra anpassningar för elever i språklig sårbarhet. LÄS MER
15. ”NÄR JAG TÄNKER PÅ DET” : Lärares och specialpedagogers upplevelseav anpassningar för elever med NPS iämnet idrott och hälsa på gymnasiet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Pedagogiska institutionenSammanfattning : I denna studie intervjuades fyra idrottslärare och två specialpedagoger som jobbar inom gymnasieskolan. Studiens syfte och frågeställningar behandlar det arbete med extra anpassningar som sker i ämnet idrott och hälsa för elever i neuropsykiatriska funktionsnedsättningar, NPF. LÄS MER