Sökning: "tjänsteinnovation"

Visar resultat 26 - 30 av 42 uppsatser innehållade ordet tjänsteinnovation.

  1. 26. Medborgarmedverkan i utvecklingsprocessen för att skapa mervärde för E-tjänster i offentlig sektor

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknik

    Författare :Mickael Rogell; Oskar Johansson; [2017]
    Nyckelord :Electronic services e-services ; public sector; user participation; service innovation; development process; digital services agencies.; Elektroniska tjänster e-tjänster ; offentlig sektor; användarmedverkan; tjänsteinnovation; utvecklingsprocess; digitala tjänster myndigheter.;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 27. Kundinvolvering vid tjänsteutveckling : En studie om bankers kundinvolvering i dendigitala tjänsteutvecklingen

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan

    Författare :Per Kettis; Eriksson Filip; [2017]
    Nyckelord :Service Innovation; Customer Involvement; Digitization; Service Development; Tjänsteinnovation; Tjänsteutveckling; Digitalisering; Kundinvolvering;

    Sammanfattning : During the 21st century banks have been going through big changes due to both digitization and increase in competition from niche banks. Furthermore, there has been a decrease in customer satisfaction during the last decade. LÄS MER

  3. 28. Undvik floppen : En kvalitiativ stuide om hur ett fastighetsbolag kan öka sin kundförståelse till syfte för tjänsteuveckling

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Victor Centerholt; Cedervad Sanna; [2017]
    Nyckelord :Tjänsteinnovation; tjänstelogik; öppen innovation; design tänkande; ledande;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att studera och analysera ett fastighetsbolags tillvägagångssätt i utvecklandet av nya tjänster och sedan ge konkreta förslag på hur denna process kan förbättras. Dessa förslag har sedan till syfte att kunna hjälpa bolaget i framtagandet av tjänster som ska matcha användarens behov och leda till en minskad risk att lansera tjänster som floppar. LÄS MER

  4. 29. Värde och upplevelse inom ett logistikföretag : Effektivisering av upplevelsen och värdet genom inverkan av innovation

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Johnny Giang; Betty Westin; [2016]
    Nyckelord :Innovation; logistics; process; service innovation; customer value; customer experience; Innovation; logistik; process; tjänsteinnovation; kundvärde; kundupplevelse;

    Sammanfattning : Frågeställning:   Hur kan DHL Freight i Eskilstuna genom inkrementella innovativa lösningar leverera ett högre kundvärde samt bättre kundupplevelse i den del av logistikprocessen som skapar kundvärde för privatpersoner? Syfte: Syftet med denna undersökning är att undersöka och ge förslag på hur DHL Freight i Eskilstuna kan generera kundvärde och kundupplevelse för DHLs privata kunder genom innovationstänk. Metod: En kvalitativ metod har använts genom studien som också är en samproduktion med DHL Freight i Eskilstuna. LÄS MER

  5. 30. Kundinvolvering i modern tjänsteutveckling : Kundens roll och bidrag i en kundcentrerad tjänsteutvecklingsprocess

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Martina Byström Öhrnell; Adam Ekström; [2016]
    Nyckelord :Customer involvement; Customer participation; New service development; Service innovation; Service design; Kundinvolvering; Tjänsteutveckling; Tjänsteinnovation; Tjänstedesign; Co-creation;

    Sammanfattning : Problemformulering: I och med kundens roll i värdeskapandet måste företag få kunskap i hur deras kunder kan involveras, och även utveckla formella processer för det. I och med tjänsternas allt större roll i världen krävs en ständig utveckling av teorier kring området. LÄS MER