Sökning: "tjänsteinnovation"
Visar resultat 26 - 30 av 42 uppsatser innehållade ordet tjänsteinnovation.
26. Medborgarmedverkan i utvecklingsprocessen för att skapa mervärde för E-tjänster i offentlig sektor
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknikSammanfattning : .... LÄS MER
27. Kundinvolvering vid tjänsteutveckling : En studie om bankers kundinvolvering i dendigitala tjänsteutvecklingen
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/HandelshögskolanSammanfattning : During the 21st century banks have been going through big changes due to both digitization and increase in competition from niche banks. Furthermore, there has been a decrease in customer satisfaction during the last decade. LÄS MER
28. Undvik floppen : En kvalitiativ stuide om hur ett fastighetsbolag kan öka sin kundförståelse till syfte för tjänsteuveckling
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att studera och analysera ett fastighetsbolags tillvägagångssätt i utvecklandet av nya tjänster och sedan ge konkreta förslag på hur denna process kan förbättras. Dessa förslag har sedan till syfte att kunna hjälpa bolaget i framtagandet av tjänster som ska matcha användarens behov och leda till en minskad risk att lansera tjänster som floppar. LÄS MER
29. Värde och upplevelse inom ett logistikföretag : Effektivisering av upplevelsen och värdet genom inverkan av innovation
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : Frågeställning: Hur kan DHL Freight i Eskilstuna genom inkrementella innovativa lösningar leverera ett högre kundvärde samt bättre kundupplevelse i den del av logistikprocessen som skapar kundvärde för privatpersoner? Syfte: Syftet med denna undersökning är att undersöka och ge förslag på hur DHL Freight i Eskilstuna kan generera kundvärde och kundupplevelse för DHLs privata kunder genom innovationstänk. Metod: En kvalitativ metod har använts genom studien som också är en samproduktion med DHL Freight i Eskilstuna. LÄS MER
30. Kundinvolvering i modern tjänsteutveckling : Kundens roll och bidrag i en kundcentrerad tjänsteutvecklingsprocess
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Problemformulering: I och med kundens roll i värdeskapandet måste företag få kunskap i hur deras kunder kan involveras, och även utveckla formella processer för det. I och med tjänsternas allt större roll i världen krävs en ständig utveckling av teorier kring området. LÄS MER