Sökning: "tjänsteprocessen"
Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade ordet tjänsteprocessen.
1. Tjänstekvalitet i små fraktföretag : En studie om tjänsteprocessen, förväntningar och upplevelser
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : Fraktmarknaden är en mycket konkurrensutsatt marknad med många både stora och små företag. På fraktmarknaden blir skillnaden mellan stora och små företag större och större. Frågan studien hanterade var att skapa en större förståelse för kvalitet i tjänsteprocessen hos små fraktföretag. LÄS MER
2. Kvalitetsundersökning av fastighetsmäklares förmedlingstjänst : En kvantitativ studie
Kandidat-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : Då vi delar uppfattningen med tidigare tjänsteforskning att fastighetsmäklares förmedlingstjänst i stor utsträckning produceras och konsumeras samtidigt, uppstår svårigheter i att upprätthålla den ack så viktiga kvalitetskontrollen. Kvalitetskontrollen försvåras även av det faktum att kunden endast kan utvärdera tjänstekvalitén först när tjänsteprocessen är avslutad. LÄS MER
3. Innovation i restaurangbranschen : En studie i hur kunder och anställda påverkas av att en applikation ingår i tjänsteprocessen på en restaurang
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Denna studie är ämnad att granska hur kunder och anställda påverkas på olika sätt av att en applikation ingår i tjänsteprocessen på en restaurang. Genom intervjuer, observationer och en enkätundersökning med kunder på Pinchos har vi studerat hur olika faktorer påverkar kundnöjdheten på restaurangen. LÄS MER
4. Det ömsesidiga samspelets påverkan - En fallstudie av akutverksamheten SUS, Malmö
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Vad: Kandidatuppsats, Logistics Service Management, Lunds Universitet, Campus Helsingborg, VT 2016. Författare: Mohammed Al-baker och Richard Wingne. Titel: Det ömsesidiga samspelets påverkan - En fallstudie av akutverksamheten, SUS, Malmö. Handledare: Eva Åström och Mats Johnsson. LÄS MER
5. Effekt av beröring på kundupplevelsen
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/HandelshögskolanSammanfattning : De stora förändringarna inom det sociokulturella och teknologiska området har bidragit till utvecklingen av en ny dimension av marknadsföring, vilken har inriktat sig på att se och behandla kunderna som levande individer. Kundernas sinne, känslor och humör ställs i centrum. LÄS MER