Sökning: "tjänsteprocessen"

Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade ordet tjänsteprocessen.

  1. 1. Tjänstekvalitet i små fraktföretag : En studie om tjänsteprocessen, förväntningar och upplevelser

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Anton Nåfält; [2021]
    Nyckelord :fraktföretag; tjänsteprocess; tjänstekvalitet; upplevelser; förväntningar;

    Sammanfattning : Fraktmarknaden är en mycket konkurrensutsatt marknad med många både stora och små företag. På fraktmarknaden blir skillnaden mellan stora och små företag större och större. Frågan studien hanterade var att skapa en större förståelse för kvalitet i tjänsteprocessen hos små fraktföretag. LÄS MER

  2. 2. Kvalitetsundersökning av fastighetsmäklares förmedlingstjänst : En kvantitativ studie

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Kristofer Johansson; Marcus Crifält; [2016]
    Nyckelord :fastighetsmäklare; kvalitetsundersökning; förmedlingstjänst;

    Sammanfattning : Då vi delar uppfattningen med tidigare tjänsteforskning att fastighetsmäklares förmedlingstjänst i stor utsträckning produceras och konsumeras samtidigt, uppstår svårigheter i att upprätthålla den ack så viktiga kvalitetskontrollen. Kvalitetskontrollen försvåras även av det faktum att kunden endast kan utvärdera tjänstekvalitén först när tjänsteprocessen är avslutad. LÄS MER

  3. 3. Innovation i restaurangbranschen : En studie i hur kunder och anställda påverkas av att en applikation ingår i tjänsteprocessen på en restaurang

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Emelie Rosen; Caroline Uveskog; [2016]
    Nyckelord :Application; restaurant; Innovation; restaurangbranschen; applikation;

    Sammanfattning : Denna studie är ämnad att granska hur kunder och anställda påverkas på olika sätt av att en applikation ingår i tjänsteprocessen på en restaurang. Genom intervjuer, observationer och en enkätundersökning med kunder på Pinchos har vi studerat hur olika faktorer påverkar kundnöjdheten på restaurangen. LÄS MER

  4. 4. Det ömsesidiga samspelets påverkan - En fallstudie av akutverksamheten SUS, Malmö

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Richard Wingne; Mohammed Al-Baker; [2016]
    Nyckelord :Kundtillfredsställelse; servicemöte; kommunikation; värdeskapande; Medicine and Health Sciences; Social Sciences;

    Sammanfattning : Vad: Kandidatuppsats, Logistics Service Management, Lunds Universitet, Campus Helsingborg, VT 2016. Författare: Mohammed Al-baker och Richard Wingne. Titel: Det ömsesidiga samspelets påverkan - En fallstudie av akutverksamheten, SUS, Malmö. Handledare: Eva Åström och Mats Johnsson. LÄS MER

  5. 5. Effekt av beröring på kundupplevelsen

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan

    Författare :Olivia Claréus; Mikaela Zaring; [2015]
    Nyckelord :interpersonal touch; non-verbal communication; service encounter; interpersonell beröring; icke-verbal kommunikation; servicemöte;

    Sammanfattning : De stora förändringarna inom det sociokulturella och teknologiska området har bidragit till utvecklingen av en ny dimension av marknadsföring, vilken har inriktat sig på att se och behandla kunderna som levande individer. Kundernas sinne, känslor och humör ställs i centrum. LÄS MER