Sökning: "tqm inom tjänsteföretag"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden tqm inom tjänsteföretag.

  1. 1. Kvalitetssäkring av den interna kommunikationsprocessen vid Åbymässan AB : En studie utförd med hjälp av kvalitetstekniska arbetssätt

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för teknikvetenskaper

    Författare :Kindström Louise; [2019]
    Nyckelord :Internal communication; ISO 9001: 2015; Quality assurance; Organizational communication; standardization; quality technology; Total Quality Management; Intern kommunikation; ISO 9001:2015; Kvalitetssäkring; Organisationskommunikation; standardisering; kvalitetsteknik; Total Quality Management;

    Sammanfattning : Denna uppsats är skriven i intresse av nystartade Åbymässan AB i Göteborg angående hur de kan kvalitetssäkra och förbättra deras interna kommunikationsprocess. Företaget ingår i Easyfairs Group och är ett tjänsteföretag inom evenemangs- och mässbranschen. LÄS MER

  2. 2. Sommar, sol och Service - En studie om säsongspersonalens förutsättningar för att leverera servicekvalitet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Veronica Larsson; Emelie Lundgren; [2013]
    Nyckelord :Servicekvalitet; säsongspersonal; HRM; TQM; turism Servicequality; seasonal staff; tourism; Social Sciences;

    Sammanfattning : Titel: Sommar, Sol och Service– En studie om säsongspersonalens förutsättningar för att leverera servicekvalitet Nivå: Kandidatuppsats Institution: Institutionen Service Management - Turism, Campus Helsingborg, Lunds Universitet Författare: Emelie Lundgren & Veronica Larsson Handledare: Ulrika Westrup Bakgrund och problem: Turismindustrin präglas av säsongsvariationer vilket får konsekvenser för anställningsförhållanden och därmed personalarbete. Servicekvalitet har blivit en allt viktigare aspekt av tjänsteverksamheter som i sin tur är högst påverkad av personalen. LÄS MER

  3. 3. Value Creation Model -skrivbordsprodukt eller relevant styrverktyg?

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Carina Bulic; Pär Modéer; [2012-05-29]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Genom vårt intresse kring lönsamhetsstyrning introducerades vi initialt, av vår handledare, till fallföretaget. Fallföretaget hade nyligen startat ett projekt för att förbättra lönsamheten. Studien inleddes därför med explorativa intervjuer för att undersöka företagets situation närmare. LÄS MER

  4. 4. Kvalitetssäkring inom mindre tjänsteföretag : Kvalitetsuppfyllelse ur kundens perspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Marie Magnusson; [2012]
    Nyckelord :kvalitetssäkerhetssystem; kvalitetsegenskaper; kundperspektiv;

    Sammanfattning : Hur skulle kvalitetsegenskaper inom kvalitetsäkerhetssystem kunna hjälpa ett mindre redovisnings- och konsultföretag att utvecklas och tillfredsställa kundernas krav på tjänstekvalitet? Den här studien bygger på befintlig teori kring kvalitetsegenskaper inom kvalitetssäkerhetssystemen CRM, ISO, TQM och Reko, och på SERVQUAL som visar vilka kriterier kunder ofta har på tjänstekvalitet. Undersökningen har byggts vidare på systemen och SERVQUAL för att få fram hur ett redovisnings- och konsultföretag arbetar och hur det kan utvecklas och tillfredsställa sina kunder. LÄS MER

  5. 5. Utvärdering av kvalitetsarbete : en fallstudie på Gävle Energi

    Kandidat-uppsats, Akademin för teknik och miljö

    Författare :Velimir Lovrinovic; Johannes Holm; [2010]
    Nyckelord :Kvalitet; Kvalitetsutveckling; TQM; Gävle Energi; Fallstudie;

    Sammanfattning : Kvalitet är något som blir allt viktigare för både företag och dess kunder. Därför bör företag ständigt utveckla och förbättra sitt kvalitetsarbete. Syftet med detta examensarbete är just att undersöka hur kvalitetsarbetet på ett tjänsteföretag fungerar samt hur detta arbete kan förbättras och utvecklas. LÄS MER