Sökning: "tvåvägskommunikation"
Visar resultat 21 - 25 av 193 uppsatser innehållade ordet tvåvägskommunikation.
21. Hållbarhetsredovisningens framtid Hur svenska företag kommunicerar sina hållbarhetsaktiviteter via sociala medier
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syfte : Syftet med denna studie var att fördjupa förståelsen av hur svenska företag kommunicerar sina hållbarhetsaktiviteter till sina intressenter via sociala medier. Metod : Vi har utfört manuella sökningar med utvalda nyckelord på Vattenfall AB:s och H & M Hennes & Mauritz AB: s (H&M) webbplatser och sociala medier, för att identifiera relevanta sökträffar. LÄS MER
22. Strategiimplementering : -hinder och framgångsfaktorer för en lyckad implementering
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)Sammanfattning : Strategier är viktiga för företag i dag. Det är viktigt i en föränderlig värld där omvärldsfaktorer förändras och där det är viktigt att ett förtag har kompetens att analysera och utforma aktiviteter att faktiskt ta sig dit de har tänkt. LÄS MER
23. Hur olika kommunikationskanaler kan bidra till samförstånd i förändring : En flerfallsstudie på större verksamheter som genomgått radikal förändring
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Att företag behöver genomdriva förändringar för att nå framgång är väl känt. Tidigare studier visar på att tvåvägskommunikation är väsentligt när det kommer till att skapa förståelse för förändring. LÄS MER
24. Med anledning av covid-19 : En kvantitativ studie om svenska kommuners kriskommunikation under en pandemi
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Studien har syftat till att undersöka hur svenska kommuner har använt Facebook som kanal i sin kriskommunikation under en kritisk fas av pandemin covid-19. En kvantitativ innehållsanalys har gjorts på totalt 20 kommuner i Sverige. Urvalet har varit de, till befolkningsmängd sett, tio största och tio mindre kommunerna. LÄS MER
25. Regionala DMOs marknadsföring och sociala mediers påverkan
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för ekonomi, geografi, juridik och turismSammanfattning : Destination management organizations (DMOs) är organisationer som ofta är uppbyggda av två eller flera medlemsorganisationer. En huvudsaklig uppgift som DMOs har är att marknadsföra destinationen. Sociala medier är något som förändrat sättet många organisationer bedriver sin marknadsföring på. LÄS MER