Sökning: "undervisningsmaterial"
Visar resultat 26 - 30 av 317 uppsatser innehållade ordet undervisningsmaterial.
26. PARALLELLER MELLAN MUSIKALISK IMPROVISATION OCH LINGVISTIK I SVENSK MUSIKUNDERVISNING : En studie i svensk musikpedagogik
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Denna forskningsstudie undersöker ifall musiklärare på svenska folkhögskolor använder sig utav pedagogik som involverar att tala om paralleller mellan musikalisk improvisation och lingvistik. För att förklara närmare vad detta innebär så beskriver studien först vad tidigare forskning säger om vad det innebär att improvisera, exempelvis hur aktiviteten fungerar neurologiskt och kognitivt för att senare enklare kunna illustrera parallellerna till lingvistik. LÄS MER
27. Adaptive Comparative Judgement in Practice : A case study of the formative use of ACJ in a collaborative open-ended design project between Swedish upper primary schools under authentic classroom conditions
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/LärandeSammanfattning : Digital assessment has the potential to increase equity in the assessment by facilitating a smother collaboration between teachers. It also allows peer assessment between students from different classes or even schools, which allows the students to view a potentially larger and more varied set of examples of the same assignment. LÄS MER
28. ”Det är inte läromedlet som vet vad dina elever behöver – det är du” Lärares syn på differentierad undervisning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktikSammanfattning : Differentierad undervisning syftar till att inkludera alla elever i ett klassrum utan att förlora den sociala kontexten. Syftet med studien är att undersöka hur fem lärare i årskurs 1–3 implementerar differentierad undervisning i ämnet svenska, samt vilka möjligheter respektive svårigheter de ser med att använda metoden. LÄS MER
29. Lärares uppfattningar om den tidiga läsinlärningen för elever i risk för lässvårigheter : - utmaningen med att tillgodose elevers behov
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linköpings universitet/Pedagogik och didaktik; Linköpings universitet/UtbildningsvetenskapSammanfattning : Syftet med studien är att undersöka lärares uppfattningar om läsinlärningsmetoder för elever i risk för lässvårigheter, samt att identifiera utvecklingsområden och hinder för den tidiga läsundervisningen för elever i risk för lässvårigheter. Forskning menar att strukturerad undervisning där avkodningsförmågan tränas är gynnsamt för elever i risk för lässvårigheter. LÄS MER
30. Ett plåster på såret - om sår och läkningsprocessen : Från omsorgssituation till planerad undervisning
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitetSammanfattning : Denna studie grundar sig i en tanke om att lyfta kunskap om sår i undervisningen och låta barnen bilda sig ny kunskap genom att dela erfarenheter och samtala med varandra. Syftet med studien är att ta fram, och låta förskollärare utpröva ett undervisningsmaterial i form av en bok, som möter äldre förskolebarns erfarenhet och intresse för sår. LÄS MER