Sökning: "undervisningsmaterial"
Visar resultat 31 - 35 av 317 uppsatser innehållade ordet undervisningsmaterial.
31. HBTQ+ historians närvaro i undervisningsmaterial : En fallstudie om hbtq+ inkludering och möjligheter till inkludering
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildningSammanfattning : This study aims to find inclusion of an LGBTQ+ perspective, and possible inclusion of the LGBTQ+ perspective in teaching material used in history at an upper secondary school level in Sweden. The case study analysed material from five teachers who shared material which covered five time periods which were the following: Prehistory and Prehistoric times, Antiquity, the Middle Ages, and the 20th century. LÄS MER
32. Kan uppgiftsbaserad språkundervisning (TBLT) motivera elever att lära sig spanska? : - En studie av ett utvecklingsarbete på högstadiet
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)Sammanfattning : Bakgrunden till denna studie är en motivationsproblematik som uppstått i ämnet spanska på en relativ liten friskola i Malmö. Stora kunskapsluckor i årskurs 9 har lett till ett moment 22 där kunskapsbristen skapat osäkerhet inför att använda språket och svårigheter att hänga med i läromedlet som användes på skolan. LÄS MER
33. Den trygga elgitarrlektionen : Om lärares val av undervisningsmaterial
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/MusikhögskolanSammanfattning : .... LÄS MER
34. Etnicitet i läromedel för SFI : En läromedelsanalys med fokus på etnisk mångfald
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för nordiska språkSammanfattning : Syftet med denna studie är att titta på etnicitet och kultur i en SFI-lärobok. Tidigare studier har visat att etnocentrism är utbredd i läromedel, men forskningen om SFI-undervisningsmaterial är minimal.Undersökningen använder en hybrid av analytiska metoder, inklusive innehållsanalys och diskursanalys. LÄS MER
35. I vilken utsträckning stöttar läromedel elevers utveckling av förmågor? : En kvalitativ och kvantitativ jämförelse av digitala och traditionella läromedel i engelskämnet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : Studiens syfte var att belysa i vilken omfattning förmågorna skriva, tala och lyssna fokuseras i fyra olika engelskläromedel för årskurs 3. I en kvalitativ metod innehållande kvantitativa överväganden granskades och analyserades de digitala läromedlen Happy year 3, Engelska 1-3, och de tryckta läromedlen Learn English och What’s up. LÄS MER