Sökning: "uppsats i högskolan i skövde"
Visar resultat 21 - 25 av 70 uppsatser innehållade orden uppsats i högskolan i skövde.
21. Hur organisationskultur och motivationsfaktorer kan påverka effektivitet inom självorganiserande företag
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : I dagens organisationer blir teamarbete allt vanligare för att uppnå dem organisatoriska målen. Denna decentralisering formas på grund av den komplexitet som finns i vissa arbetsuppgifter, sådana uppgifter som enskilda medarbetare inte har kunskaperna till. LÄS MER
22. Hållbarhetsredovisning inom modeindustrin : Funktionell eller oanvändbar
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Bakgrund Genom att upprätta en hållbarhetsredovisning ger företaget intressenterna en insyn i företagets verksamhet och således har företagen en chans att påverka sitt egna rykte. Haniffa & Cooke (2005) nämner att det finns ett legitimitetsgap som innebär att företagets agerande och samhällets förväntningar inte överensstämmer. LÄS MER
23. Algoritmisk aktiehandel : Ett experiment i att förutsäga aktiemarknaden med hjälp av neurala nätverk
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Ursprungligen fungerade aktier som ett medel för företag att säkerställa finansiering för nya satsningar och investeringar. Företag ställde ut aktiebrev som investerare köpte och till skillnad mot ett vanligt banklån behövde inte företagen betala tillbaka dessa aktier. LÄS MER
24. Kognitiv kontroll, självreglering och impulsivitet
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för biovetenskapSammanfattning : Kognitiv kontroll är förmågan att flexibelt anpassa sitt beteende till en eller flera specifika inre motiverande handlingar. Kognitiv kontroll möjliggör denna fokusering för de krav som informationsprocessen kräver. LÄS MER
25. “Det agila arbetssättet kan göra ont” : En etnografisk studie av medarbetares situation i ett IT-företag ur ett hållbarhetsperspektiv
Magister-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Omvärlden och marknaden kan idag tillskrivas som kundens, det är kunden som styr marknaden och sitter på makten. Till detta kan troligtvis en viss press föreligga hos organisatoriska ledare att finna en strategi som skapar värde för kunden. LÄS MER