Sökning: "utbud i butiker"

Visar resultat 11 - 15 av 59 uppsatser innehållade orden utbud i butiker.

  1. 11. Varför tillpassas det så få stabila linser i Sverige? : En enkätstudie om kontaklinsoptikers syn på RGP-linser

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medicin och optometri (MEO)

    Författare :Erik Bohlin; Jon Larsson; [2020]
    Nyckelord :Stabila linser; linser; RGP; RGP-linser; enkätstudie; kontaktlinser; gaspermeabla linser;

    Sammanfattning : Bakgrund: Andelen stabillinstillpassningar (RGP-tillpassningar) i förhållande till totala tillpassningar är relativt låg i världen och Sverige är inget undantag. Anledningar till detta är många även om ett flertal nya RGP- linsdesigner som Orto-K och minisklerala blivit tillgängliga de senaste två decennierna. LÄS MER

  2. 12. E-handelns påverkan på lokala marknader & detaljhandels skiftet - En kvalitativ fallstudie om hur den förändrade konkurrensen påverkar olika lokala marknader hos Ljusexpertens butiker och om framtida strategier för att nå digital natives.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Navid Ghate; Iskander Sriha; [2019-06-20]
    Nyckelord :E-handel; detaljhandel; digital natives; showroomers; lokalmarknad; heminredningsbranschen; prismatchning; likformiga priser.;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar: Syftet med denna studie är att beskriva hur den förändrade konkurrensen har påverkat detaljhandeln inom segmentet belysning, samt hur företagen planerar inför framtida förändringar hos konsumenters beteende. Studien utgår från två frågeställningar för att besvara syftet, ” Hur har E-handeln påverkat butikerna på olika lokala marknader?” och ”Vad är butikernas framtida strategier för att nå den ökade andelen av ’digital natives’?”. LÄS MER

  3. 13. Kvinnliga plus size konsumeneter : Upplevelse av Servicescape i fysiska klädbutiker

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Carolina Dahlin; Monika Strandlycke; Andrea Eriksson Palmgren; [2019]
    Nyckelord :female; plus size; consumer; servicescape; experience; physical clothing stores; integrated assortment; plus size department; kvinnliga; plus size; konsumenter; servicescape; upplevelser; fysiska klädbutiker; integrerat utbud; plus size avdelning;

    Sammanfattning : Plus size är ett växande kundsegment som idag har blivit i stort sett negligerat av klädbranschen både nationellt och internationellt. Med ett begränsat utbud och brist på inspirerande butiksavdelningar har allt fler konsumenter slutat att handla i fysisk butik och istället övergått till att handla på nätet. LÄS MER

  4. 14. Inställning till konsumtion av secondhand-kläder : En kvalitativ studie om aspekter som motiverar unga vuxna att konsumera secondhand-kläder

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för tema

    Författare :Maria Brantö; Emelie Augustsson; [2019]
    Nyckelord :second hand; second hand clothing; young adults; motivation; consumption behaviour patterns; secondhand; secondhand-kläder; unga vuxna; drivkrafter; motivation; konsumtionsbeteende;

    Sammanfattning : This study aims to investigate young adults' attitudes towards consumption of second hand clothing, and examine what motivates young adults to increase their consumption of second hand clothing. Furthermore, we want to investigate consumption behaviour of young adults, in order to highlight the behaviour changes that are required to achieve sustainable consumption behaviour. LÄS MER

  5. 15. Hållbar matshopping En kvalitativ studie om hur unga vuxna handlar mat online och hemsidans roll i shoppingupplevelsen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Linn Samuelsson Bråve; Virginia Drasko; [2019]
    Nyckelord :E-grocery-shopping-as-practice; hållbara livsmedel; matshopping; Practice Theory; Social Sciences;

    Sammanfattning : E-handelstillväxten har ökat i takt med digitaliseringen vilket har förändrat hur man konsumerar. Den svenska dagligvaruhandeln på nätet är en relativt ny bransch som förväntas växa i en snabbare takt än den totala e-handeln. LÄS MER