Sökning: "utbud i butiker"
Visar resultat 21 - 25 av 59 uppsatser innehållade orden utbud i butiker.
21. Sinnesmarknadsföring : Två olika handelsplatsers attraktivitet ur ett konsumentperspektiv
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Sammanfattning Bakgrund: På grund av att konsumenters beslutsfattande har utvecklats till att ofta grundas i emotionella motiv, har handelsplatser utökat sitt utbud till att erbjuda upplevelser som engagerar flera olika sinnen. Utifrån att den moderna marknadsföringen ofta har utgått ifrån att konsumenter fattar rationella beslut och inte har betonat betydelsen av känslor, upplevelser och sinnesintryck, har en ny typ av marknadsföring uppmärksammats: sinnesmarknadsföring. LÄS MER
22. Tomma gator
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : Etableringen av köpcentra i Malmö har medfört en ökad konkurrens gentemot handeln i stadskärnan vilket märktes tydligt vid Emporias invigning 2012. Handeln i staden tappade kraft och problem med vakanser uppstod. LÄS MER
23. En liten chokladbit kanske? En observationsstudie om förekomst av sockerrika livsmedel i icke-matbutiker
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kost- och idrottsvetenskapSammanfattning : Vi lever i en miljö där vi ständigt exponeras och har tillgång till energirika livsmedel. Ett för högt intag av energirika och näringsfattiga livsmedel kan medföra att hälsan påverkas negativt då det kan resultera i viktuppgång. LÄS MER
24. Välkommen in i butiken
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Under de senaste decennierna har det skett en expansion av butikskedjor i Sverige. Mindre butikskedjor har börjat etablera sig på marknaden och expanderat till fler städer, dock har de fått konkurrens från större butikskedjor som har etablerat sig i Sverige på senare tid. LÄS MER
25. Femtio nyanser av vitt : Sociologisk studie om relationen mellan utbudet av foundation och normer om vithet
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälleSammanfattning : The aim of this sociological study is to understand whiteness in relation to available selections of makeup products. The research was made in a small town in Sweden. Data has been gathered from local stores and their selection of makeup with availability of makeup that resembles and matches ones own skin color. LÄS MER