Sökning: "utomhuspedagogik årskurs 1"
Visar resultat 1 - 5 av 29 uppsatser innehållade orden utomhuspedagogik årskurs 1.
1. Utomhuspedagogik i matematik : En kunskapsöversikt
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Under vår praktiktid (VFU) har vi utvecklat ett särskilt intresse för utomhuspedagogik inom matematik. Detta växande intresse grundar sig i att, i kontrast till traditionell undervisning, skapa ett lustfyllt matematiklärande ute i naturen. Denna kunskapsöversikt ämnar undersöka befintlig forskning inom detta område. LÄS MER
2. Utomhuspedagogik och dess betydelse för elevers lärande : Lärares erfarenheter av utomhuspedagogik i naturvetenskap
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Syftet med studien är att undersöka verksamma lågstadielärares upplevelser och erfarenheter av utomhuspedagogik i naturvetenskap och dess betydelse för elevers lärande i årskurs 1-3. Studien syftar även till att undersöka vilka strategier som används av verksamma lågstadielärare vid användning av utomhuspedagogik i naturvetenskap för årskurs 1-3. LÄS MER
3. Utomhuspedagogikens inverkan på elevers användning av matematiska begrepp : En empirisk studie om elevernas användning av första och andra ordningens språk
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för matematik (MA)Sammanfattning : Arbetet handlar om utomhuspedagogik inom matematik för elever i årskurs F-3. Syftet med studien är att undersöka hur utomhuspedagogik påverkar elevers användning av matematiska begrepp inom subtraktion, längdenheter och geometriska figurer. Studien jämför hur elever använder matematiska begrepp utomhus och inomhus. LÄS MER
4. Är utomhuspedagogik verkligen så bra som det låter?
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Undersökningen bygger på tidigare forskning som talar för att utomhuspedagogik inom ämnet matematik anses ha positiv inverkan för elevernas kunskapsutveckling. Det som däremot avslöjas i den tidiga forskningen är hur kvaliteten brister när det kommer till utomhusundervisning. LÄS MER
5. En undersökning av lärares uppfattningar om en lektionssekvens med tillhörande handledning inom biologi årskurs 1-3
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/BiologiSammanfattning : .... LÄS MER