Sökning: "utveckla en turistdestination"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden utveckla en turistdestination.

  1. 1. Surfing mellan fjällen : en studie om ekoturism i surfingdestinationen Hoddevik Norge

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Erik Ny; [2017]
    Nyckelord :Ekoturism; Hoddevik; Surfingturism; Hållbar turism;

    Sammanfattning : TITEL: Surfing mellan fjällen – en studie om ekoturism i surfingdestinationen Hoddevik Frågeställning: Studiens huvudfråga grundar sig i de konsekvenser turism kan föra med sig. För att förhindra en destruktiv turism kan ekoturismen ses som ett redskap. Studien undersöker hur ekoturism kan användas i Hoddevik för surfingaktörer. LÄS MER

  2. 2. Smarta upplevelser inom regional turism och destinationsutveckling : En fallstudie av nuläge och möjligheter kring teknisk mediering och turistupplevelser i Nyköping

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Medieteknik

    Författare :Casandra Kiltoft; Simona Sevelin; [2016]
    Nyckelord :Smart tourism; e-tourism; mobility; consumer; service design; value-in-use; ICT; Smart turism; e-turism; mobilitet; konsument; tjänstedesign; bruksvärde; IKT;

    Sammanfattning : Denna uppsats beskriver smart turism, undersöker utvecklingsmöjligheter på tekniskt medierade upplevelser och framställer en fallstudie av Nyköping som turistdestination med ett inbäddat fall Nyköpingshus. Studien baseras på en empirisk forskningsstrategi med kvalitativa undersökningsmetoder. LÄS MER

  3. 3. Man måste ha den rätta knycken för att öka sin attraktionskraft : En kvalitativ studie om varumärkesutveckling för turistdestinationer

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Ellinor Olsson; Linn Stalbohm; [2015]
    Nyckelord :Turistdestination; varumärke; utveckling; attraktionskraft; temapark; destinationsvarumärke; upplevelse; förväntningar;

    Sammanfattning : Titel: Man måste ha den rätta knycken för att öka sin attraktionskraft. Frågeställning: Hur bör turistdestinationer utveckla sitt starka varumärke för att öka destinationens attraktionskraft? Syfte: Vi ämnar i och med denna studie undersöka potentiella utvecklingsmöjligheter och tänkbara strategier som kan vara användbara för ALV och andra turistdestinationer med starka varumärken. LÄS MER

  4. 4. Destination Långflon : -den oupptäckta turistdestinationen

    L3-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation

    Författare :Lovina Lövqvist; Sandra Strömmen; [2015]
    Nyckelord :turistdestination; norska turister; marknadsföring; Internet.;

    Sammanfattning : Turistdestinationen Långflon ligger i Torsby kommun och består i dag av fyra invånare och ett köpcenter men har potential för att utvecklas till en turistdestination där de norska turisterna inte bara tar del av köpcentret utan av hela turistdestinationen och alla dess aktiviteter och serviceerbjudanden. Syftet med denna studie är att undersöka hur turistdestination Långflon skulle kunna utveckla sin marknadsföring på Internet för att kunna utvecklas till en attraktiv turistdestination. LÄS MER

  5. 5. Att utveckla en turistdestination : Samarbetet mellan privat och offentlig sektor

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Restaurang- och hotellhögskolan

    Författare :Tobias Johannisson; Rebecca Lindgren; [2014]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER