Sökning: "välgörenhet marknadsföring"

Visar resultat 16 - 20 av 21 uppsatser innehållade orden välgörenhet marknadsföring.

  1. 16. Glasyren på tårtan. Företagsfilantropi i ett strategiskt kommunikationsperspektiv.

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Åsa-Maria Petersson; Aud Johanne Bengtsson; [2010]
    Nyckelord :strategisk kommunikation; filantropi; företagsfilantropi; corporate social responsibility csr ; välgörenhet; socialt ansvarstagande; Social Sciences;

    Sammanfattning : Socialt ansvarstagande är marknadsekonomins reaktion mot allmänhetens misstro till storföretagen. Företagsskandaler, intensifierad mediebevakning samt ett samhälle som ställer allt högre krav på företagens ansvarstagande är masteruppsatsens bakgrund. LÄS MER

  2. 17. ”Ett beslut taget med hjärtat eller hjärnan?”  : En beskrivande studie om donationsbeslut och processen bakom.

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Janice Lenman; Tobias Ågren; [2010]
    Nyckelord :Donation decision process; buyer decision process; philanthropy; marketing; Donationsbeslutsprocess; köpbeslutsprocess; filantropi; marknadsföring;

    Sammanfattning : Throughout the years more and more charitable organisations have appeared and the competition between them has increased. This has forced the charities to use more marketing strategies in their work in order to strengthen their competitiveness. LÄS MER

  3. 18. Välgörenhetsorganisationers marknadsföring : "First they open their hearts, then their minds and then they will open their wallets". (Maud Randel)

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan BBS

    Författare :Mita Carlsson; Karin Ekholm; Nathalie Zamorano; [2009]
    Nyckelord :Fund- raising; non- profit organizations; marketing communication; brand; target group; relationships; Välgörenhet; ideella organisationer; marknadskommunikation; varumärke; målgrupp; relationer;

    Sammanfattning : Our reason for this study is to research how non- profit organizations focused on fundraising, market themselves to create and keep the relationships with their potential and existing contributors. With this study we also want to create an image of the meaning of marketing, applied to non- profit organizations focused on fundraisings, struggle towards attracting more contributors. LÄS MER

  4. 19. Sponsring inom ridsport : från välgörenhet till strategiska allianser

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sara Pääjärvi; [2009]
    Nyckelord :sponsring; ridsport; målgrupp; varumärke;

    Sammanfattning : För att den svenska idrottsrörelsen ska kunna bedrivas och utvecklas är sponsringsintäkter en viktig inkomstkälla. Sponsring har tidigare varit nära kopplat till välgörenhet där ett företag går in med pengar till ett projekt utan att räkna med någon motprestation. LÄS MER

  5. 20. Sponsring : En kvalitativ studie om hur elitidrottsföreningar i Umeå arbetar med sponsring

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Oskar Johansson; Rivia Oliveira; [2009]
    Nyckelord :Sponsring; Marknadsföring; Varumärke;

    Sammanfattning : Denna uppsats kommer att behandla ämnet sponsring, sett ur ett föreningsperspektiv. Sponsring är idag ett viktigt ekonomiskt stöd i idrottsverksamheten och för dess utveckling. När vi som författare tänker sponsring tänker vi på affärer, avtal, marknadsföring, hjärta, samarbete och stöd. LÄS MER