Sökning: "välgörenhet marknadsföring"

Visar resultat 6 - 10 av 21 uppsatser innehållade orden välgörenhet marknadsföring.

  1. 6. Kampen om hjälp : En kvalitativ undersökning om hur hjälporganisationer kan skapa en donationsvana hos Millennials

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Mira Henningsson; Ewa Kuczynska; [2017]
    Nyckelord :Millennials; innovative marketing; non-profit; charity; aid organizations; content marketing; relationship marketing; visual marketing; targeting; interactional model; cool; creative marketing; Millennials; hjälporganisationer; marknadsföring; välgörenhet; välgörenhetsorganisationer; innehållsmarknadsföring; relationsmarknadsföring; kontextmarknadsföring; innovationer; visuell marknadsföring; varumärkesassociationer; nyhetsrelevant; rationella budskap; autencitet; kändisar; engagemang; attribut; kommunikationskanaler; repititiva budskap; emojis; nyckelfaktorer;

    Sammanfattning : Millennials are not as committed to charity as the generations before them. Millennials have also been proven very difficult to attract, which is problematic since Millennials are the future donors’ charity organizations must depend on. LÄS MER

  2. 7. Kredit-kort och gott : En studie om hur svenska konsumenter värderar kreditkortsattribut.

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Emil Herder; Filip Nilsson; Mats Seglarvik; [2016]
    Nyckelord :Credit card attributes; credit card; bonus system; charity; consumer behaviour; consumer value.; Kreditkortsattribut; kreditkort; bonussystem; välgörenhet; konsumentbeteende; konsumentvärde;

    Sammanfattning : Författare: Emil Herder, Filip Nilsson och Mats Seglarvik Handledare: Anders Hytter Examinator: Bertil Hultén Kurs: Examensarbete 30hp, Civilekonomprogrammet inriktning marknadsföring, Linnéuniversitetet Kalmar, VT 2016, 4FE63E. Rapportens namn: Kredit-kort och gott Frågeställning: Hur värderar svenska konsumenter olika kreditkortsattribut? Syfte: Det primära syftet med vår studie är att undersöka hur svenska konsumenter värderar kreditkortsattribut på den svenska marknaden och att undersöka eventuella samband som existerar mellan deras värderingar och olika valda variabler. LÄS MER

  3. 8. This is not a porcelain swan : A graphic campaign concept for second hand stores with charity purpose

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolan

    Författare :Veronica S Eksmo; Karin Götestrand; [2016]
    Nyckelord :grafisk design; kommunikation; kampanj; koncept; second hand; välgörenhet; ideella organisationer; marknadsföring; ökad betalningsvilja; non-profit; charity; forskning genom design; butik;

    Sammanfattning : Konsumtionen i världen ökar och ett sätt att motverka den miljöpåverkan det medför är återanvändning genom second hand. Många second hand-verksamheter har välgörenhetssyfte och för att uppmuntra till köp krävs god marknadsföring samt ett starkt varumärke och där spelar butiken en central roll. LÄS MER

  4. 9. Types of ads within humanitarian charities - How do they affect people?

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolan

    Författare :Jennifer Gärdström; Hanna Lundberg; [2016]
    Nyckelord :Visuell kommunikation; visuell retorik; välgörenhet; humanitära välgörenhetsorganisationer; annons; bild; text; reklamtext; copywriting; kommunikation; retorik; marknadsföring;

    Sammanfattning : Just nu är miljontals människor världen över i akut behov av hjälp och stöd. Det finns idag en stor mängd humanitära välgörenhetsorganisationer som arbetar med just detta. LÄS MER

  5. 10. Den Moraliska Kompassen – En guide till marknadsföring av välgörenhet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Linn Albertsson; Emelie Ljung; [2016]
    Nyckelord :charity; marketing; trust; välgörenhet; marknadsföring; förtroende;

    Sammanfattning : Bakgrund: Tidigare studier visar en ökad misstro till välgörenhetsorganisationer samtidigt som det ökade antalet organisationer ökar konkurrensen mellan organisationerna om bidragsgivarnas donationer. Detta ställer krav på välgörenhetsorganisationer att marknadsföra sig för att nå ut till allmänheten. LÄS MER