Sökning: "innovative marketing"

Visar resultat 1 - 5 av 194 uppsatser innehållade orden innovative marketing.

  1. 1. KLAR(N)A? FÄRDIGA? SMOOOTH. En retorisk analys av Klarnas kommunikation

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Julia Mohn; Hedda Seebass Svensson; [2023-03-10]
    Nyckelord :Varumärke; positionering; differentiering; kändisar; retorik;

    Sammanfattning : Executive summary Klarna is a Swedish fintech company founded in 2005 by three students at the Stockholm School of Economics. The company's aim was to make it safer and easier for people to shop online. Today, Klarna's overall goal is still to make online payments simple, secure and flexible. LÄS MER

  2. 2. Den innovativa säljprocessen för att sprida innovativa produkter : En experimentell studie på Swedish Construction Sales AB

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Oliver Ehrenberg; Roman Dmitriev; [2023]
    Nyckelord :“innovation marketing”; “innovation sales”; ” innovation is sales”; “innovation”; “diffusion of innovation”; “product”; “marketing”; “sales process”;

    Sammanfattning : This study is based on Partner X's challenges in launching an innovative replacement for rebar on the Swedish market. Swedish Construction Sales AB is working to introduce the product and the study aims to help Swedish Construction Sales AB develop an effective sales process to spread this innovation. LÄS MER

  3. 3. Enhancing Interfunctional Coordination in B2B Companies: The Strategic Potential of Digital Tools : A qualitative study on how digitalization can be used as a strategic driver to enhance interfunctional coordination and improve customer orientation in B2B.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Matilda Krantz; [2023]
    Nyckelord :interfunctional coordination; cross-functional; digitalization; supply chain; sales; marketing; B2B; go-to-market strategy; sharing information; customer orientation; customer value;

    Sammanfattning : In an ever-evolving digital landscape, the way we do business changes rapidly.  In this landscape, B2B companies are confronted with challenges that demand adaptation and reevaluation of their business models, such as exploring innovative approaches to resource utilization and streamlining workflows. LÄS MER

  4. 4. Hole-in-one Experiences : Evaluating the Impact of Experiential MarketingDimensions on Customer Engagement and LoyaltyWithin the Golf Course Industry

    Master-uppsats, Jönköping University/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Zachary Sporn; [2023]
    Nyckelord :Experiential Marketing; Golf Industry; Customer Engagement; Customer Loyalty; Emotional Response; Recreational Sports;

    Sammanfattning : Background: The leisure and recreational sports market, a multibillion-dollar industry, isexperiencing a transformative shift. With increased competition and changing consumerdemographics, businesses and facilities are seeking innovative strategies to ensure customerretention and maintain profitability. LÄS MER

  5. 5. Strategisk kompetensförsörjning : En kvalitativ studie om att vara en attraktiv & konkurrenskraftig arbetsgivare

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Emma Hessel; Emma Karlsson; [2023]
    Nyckelord :competence supply; competence need; employer branding; talent management; attractive employer; human resources; kompetensförsörjning; kompetensbehov; employer branding; talent management; attraktiv arbetsgivare; human resources;

    Sammanfattning : Bakgrund: Framväxten av human resource management (HRM) tog fart under 80-talet som ett svar på en ökad medvetenhet kring att medarbetarna och den kompetens de besitter har en central roll för organisationens framgång och konkurrenskraft. Utmaningen för organisationer i dagens samhälle handlar om att integrera arbetet med HRM på ett strategiskt plan med de övergripande verksamhetsmålen. LÄS MER