Sökning: "välgörenhet marknadsföring"

Visar resultat 11 - 15 av 21 uppsatser innehållade orden välgörenhet marknadsföring.

  1. 11. Donationer genom innovativa metoder : Vägen till fler företagsgivare för en ideell organisation

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Sandra Lagestrå; Michaela Lindeback; Amanda Svedung; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Abstract Purpose: Innovation contribution • The purpose of this diploma thesis is to develop, for Läkarmissionen, an innovative fundraising method for increasing donations from businesses. Knowledge contributions • The purpose is also to examine how the innovation process could be run in non-profit organizations. LÄS MER

  2. 12. Välgörenhetsorganisationer och marknadsföringsstrategier i sociala medier

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Marcus Eriksson; Hama Karim Pavel; [2014]
    Nyckelord :Social media; marketing strategies; charities; communications; Brand trust; Sociala medier; marknadsföring; kommunikation; välgörenhet; förtroende;

    Sammanfattning : Välgörenhet är något som har ökat de senaste 30 åren och 2008 slogs det ett världs rekord i insamling till välgörenhetsändamål. Med flera organisationer som ägnar sig åt välgörenhet kan det bidra till att konkurrensen hårdnar i mellan dem. LÄS MER

  3. 13. Att se världen i svart och vitt : En kritisk granskning av SOS Barnbyars reklamkampanjer

    Kandidat-uppsats, Avd för hälsa, kultur och pedagogik

    Författare :Diana Cargonja; Jelena Grahovac; [2013]
    Nyckelord :postcolonialism; whiteness; white man s burden; hegemony; third world; charity; technology; SOS Children s Villages; civilisation; critical review; culture; cultural studies; advertising; advertising strategies; marketing; postkolonialism; vithet; den vite mannens börda; hegemoni; vi och dom; västvärlden; tredje världen; välgörenhet; teknologi; SOS Barnbyar; civilisering; kritisk granskning; kultur; samhälle; kulturvetenskap; samhällsvetenskap; reklam; reklamstrategier; marknadsföring;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to do a critical review of the aid organization SOS Children’s Villages text- and video campaigns, from a postcolonial perspective. Our purpose is divided into two questions: Are there colonial values in the advertising campaigns? Which language- and image strategies are used by SOS Children’s Villages to put across their messages? Our material consists of 10 selected video clips, and four printed ads that are made up of an image and a short text, which are part of a campaign named: Inte ett enda barn ska behöva vara ensamt (translation: Not a single child should have to be alone). LÄS MER

  4. 14. Välgörenhetsorganisationers användning av sociala medier för ökat givande via mobiltelefoner

    Kandidat-uppsats, Institutionen för datavetenskap, fysik och matematik, DFM

    Författare :Richard Eriksson; [2012]
    Nyckelord :Mobile applications; social media; social interaction; social marketing; Facebook; word of mouth; charity; Mobilapplikationer; sociala medier; social interaktion; social marknadsföring; Facebook; word of mouth; välgörenhet;

    Sammanfattning : Allt fler människor använder sig av sociala medier via sina mobiltelefoner. Mobiltelefonernas egenskaper tillåter användarna att kommunicera på ett snabbt och platsoberoende sätt. Flera stora välgörenhetsorganisationer i Sverige har börjat mobilanpassa sina hemsidor. LÄS MER

  5. 15. Cause Related Marketing : En strategi för en Rosa framtid

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :CAMILLA SJÖBERG; INGRID LUDVIGSON; [2011]
    Nyckelord :cause related marketing; consumer behavior; brands; charitable organizations; marketing; konsumentbeteende; varumärke; välgörenhet och marknadsföring;

    Sammanfattning : I ett samhälle där det råder allt större konkurrens mellan företag och produkter, och då kunderna blir allt mer krävande, har Cause Related Marketing (CRM) blivit något av en unik win-win strategi. CRM innebär att ett företag tillsammans med en välgörenhetsorganisation skapar ett samarbete för att marknadsföra och sälja en produkt för välgörande ändamål och därmed nå ömsesidig vinst. LÄS MER