Sökning: "värdeskapande"

Visar resultat 36 - 40 av 1394 uppsatser innehållade ordet värdeskapande.

  1. 36. Ett intressentperspektiv på slow fashion-affärsmodellen : En multipel fallstudie om långsam konsumtion i modebranschen

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Industriell ekonomi

    Författare :Agnes Andersson; Louise Forsgren; [2023]
    Nyckelord :slow fashion; business models; slow fashion business model; sustainable business models; slow consumption; fashion industry; slow fashion; affärsmodeller; slow fashion-affärsmodellen; hållbara affärsmodeller; långsam konsumtion; modebranschen;

    Sammanfattning : Som en reaktion mot fast fashion-rörelsen och de oansvariga konsumtionsmönster som den medför har slow fashion uppstått som ett mer hållbart alternativ i modebranschen. Slow fashion beskrivs ofta som mode av hög kvalitet med en tidlös design vars syfte är att sakta ner flödena och minska konsumtionen. LÄS MER

  2. 37. Kontraktuella detaljers påverkan på samarbete i byggsektorn

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Byggproduktion

    Författare :Alfred Jonelid; [2023]
    Nyckelord :Samarbete; kontrakt; ofullständiga kontrakt; transaktionella kontrakt; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Filosofin ''Lean construction'' förklarar hur värdeskapande kan maximeras till följd av samarbete. Studiens syfte är att utforska kontraktuella detaljers påverkan på samarbete i byggsektorn. Den är utformad efter en kvalitativ metodteori där fokus inte bara placeras på handlingar, utan även deras innebörd. LÄS MER

  3. 38. Uthyrning av möbler och heminredning. En möjliggörande eller hindrande aspekt för konsumentens identitet- och värdeskapande?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Elin Berling; Wiktor Andrzej Grygier; [2023]
    Nyckelord :Social Sciences; Earth and Environmental Sciences;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 39. "Datacentrerat värdeskapande för sakens skull, det blir man bara fattig på" : Datadrivet värdeskapande genom BDA för kundupplevelsehantering för online-magasin

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Linus Andersson; Rebecka Hvirf; Kajsa Norman; [2023]
    Nyckelord :Datacentrerat värdeskapande; CXM; Customer engagement management; Big Data;

    Sammanfattning : The objective of this study is to explore how data-driven value can be created for online magazines through big data analytics for customer experience management. Big data analytics can help online magazines to gain insights into customer behavior, preferences, and needs, which can be used to create a better customer experience and provide assistance in the process of decision making. LÄS MER

  5. 40. Smart teknologi för värdeskapande inom rehabiliteringen: : en kvalitativ förstudie om smarta rullatorer.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Rasmus Bergfors; Pontus Lidberg; [2023]
    Nyckelord :Smart rullator; beslutsfattande; värdeskapande; ekosystem; sjukvård.;

    Sammanfattning : Dagens vårdsituation är ansträngd, samtidigt som andelen äldre i befolkningen ökar. Den ansträngda vårdsituationen grundar sig i resursbrist och svårigheter att rekrytera ny personal, vilket leder till att sjukvården inte har möjlighet att erbjuda den kvalitativa sjukvården som förväntas. LÄS MER