Sökning: "värdeskapande"

Visar resultat 31 - 35 av 1394 uppsatser innehållade ordet värdeskapande.

  1. 31. Ett Högre syfte och attraktiv kvalitet i systematiskt kvalitetsarbete : En fallstudie av en kommunal verksamhet som mottagit en kvalitetsutmärkelse

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)

    Författare :Gulli Saeidyfar; Johanna Apell; [2023]
    Nyckelord :Attractive quality; committed leadership; higher purpose; employee commitment; continuous improvement; leading change; Total Quality Management TQM ; Attraktiv kvalitet; engagerat ledarskap; högre syfte; medarbetarengagemang; ständiga förbättringar; förändringsledning; offensiv kvalitetsutveckling TQM ;

    Sammanfattning : Tidigare forskning visar att medarbetarengagemang är viktigt för att nå framgång i kvalitets- och förbättringsarbete. Vikten av ett högre syfte lyfts som en stark drivkraft för att uppnå förändring och resultat. LÄS MER

  2. 32. LOGISTIK OCH TRANSPORT INOM BYGGOMRÅDET I TÄTBEBYGGDA OMRÅDEN

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Byggnadsteknik och belysningsvetenskap

    Författare :Simon Andersson; Isac Johansson; [2023]
    Nyckelord :Construction logistics; construction area; efficiency; non-value-added activities; logistics; profitability; transport; Bygglogistik; byggområde; effektivitet; icke värdeskapande aktiviteter; logistik; lönsamhet; transport;

    Sammanfattning : Introduction - The construction industry has its focus on six areas that manage whathappens in the construction area. These areas are related to the construction of newbuildings and the processes that affect buildings. LÄS MER

  3. 33. Virtuella klädesplagg i onlinespel : En kvalitativ studie om svenska spelkonsumenters varumärkesengagemang

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Olivia Kjellgren; Amanda Wessén; [2023]
    Nyckelord :Virtual clothing; Brand engagement; Digitalization; Value creation; Online gaming; Consumer value; Generation-Z; High-end fashion; Virtuella klädesplagg; Varumärkesengagemang; Digitalisering; Värdeskapande; Onlinespel; Konsumentvärde; Generation-Z; High-end fashion;

    Sammanfattning : I takt med en ökning av digitalisering i samhället sätter det även press på modevarumärken att fortsatt anses vara relevanta. Detta medför en större press på marknadsförare då konsumenter söker en mer interaktiv relation till varumärken. Varumärken behöver hitta nya sätt att engagera och bygga positiva relationer till konsumenter. LÄS MER

  4. 34. Värdeflödesanalys på Företaget AB : en utvärdering och rekommendation till fortsatt verksamhet

    M1-uppsats, KTH/Produktionsutveckling

    Författare :Kübra Kerime Ekici; [2023]
    Nyckelord :Lean Production; Value Stream Mapping; 5S; Lean Production; Värdeflödesanalys; 5S;

    Sammanfattning : Företaget AB är ett tillverkande företag som i dagsläget är Nordens största aktör för utveckling av kontraktstillverkning. Produktionsenheten upplever att de har alltför långa led- och ställtider och har därför efterfrågat en studie om dess produktionsprocesser för att identifiera problem som gör att processerna är ineffektiva. LÄS MER

  5. 35. Business models in autonomous road freight : A case study of the commercialisation of autonomous driving technology in the road freight industry

    Master-uppsats, KTH/Produktionsutveckling

    Författare :Klaus Arthur Schucht; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Commercial operations of autonomous trucks are expected to be launched by the end of the decade. The introduction of autonomous trucks is associated with the opportunity to establish new business models and the disruption of the road freight industry. LÄS MER