Sökning: "vårt bidrag"

Visar resultat 1 - 5 av 348 uppsatser innehållade orden vårt bidrag.

  1. 1. Organisationskultur inom Handelsbanken och Swedbank. : En studie om organisationskultur och hur den påverkar motivationen hos de anställda inom dessa banker.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Anton Eriksson; Jonathan Olsson; [2023]
    Nyckelord :Organizational culture; Leadership; Motivation to work; Centralization and Decentralization.; Organisationskultur; Ledarskap; Motivation till arbete; Centralisering och Decentralisering.;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur organisationskulturen ser ut inom Handelsbanken och Swedbank och att ta reda på hur detta i sin tur påverkar de anställda på dessa två banker. Metod: Studien genomfördes med en kvalitativ forskningsdesign där data insamlades genom åtta semistrukturerade intervjuer. LÄS MER

  2. 2. ”Det betyder väldigt mycket att få gå, även om man liksom inte pratar hår.” : En kvalitativ intervjustudie om frisörens betydelse för äldre kvinnors upplevelser av socialt stöd och välbefinnande

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsovetenskaper

    Författare :Erika Lundh; [2023]
    Nyckelord :social support; well-being; social relationship; role of hairdresser; socialt stöd; välbefinnande; social relation; frisörroll;

    Sammanfattning : Svenska rapporter har länge påtalat den negativa effekt som avsaknaden av socialt stöd innebär för mänskligt välbefinnande. De sociala relationerna och därmed källorna till socialt stöd förklaras bli färre med åren, värst drabbade i vårt svenska samhälle är kvinnor över 75 år. LÄS MER

  3. 3. Hur påverkar emotionella faktorer konsumenters relationsskapande? : En kvantitativ studie om sportvarumärken

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Nils Ljungdahl; Filip Djuric; Max Claesson; [2023]
    Nyckelord :Brand Loyalty; Brand Love; Emotional attachment; Functionality; Self-concept connection; Long term relationship; Varumärkeslojalitet; Varumärkeskärlek; Emotionell anknytning; Funktionalitet; Självuppfattning; Långvarig relation;

    Sammanfattning : Syfte: Att skapa lojala kunder i dagens samhälle har blivit allt mer komplext till följd av e-handelns framfart. Relationen mellan konsument och varumärke var förr fokuserad vid pris och kvalitet. På senare tid visar studier att området kring långvariga relationer är komplexare än så. LÄS MER

  4. 4. Goodwill - att skriva ner eller inte. En kartläggning av argumenten för och emot nedskrivningar av goodwill

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Emelie Kopp Johansson; Lina Nordin; [2022-09-02]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : I bakgrunden berättas det om det gamla regelverket IAS 22 och införandet av dagens regelverk, IFRS 3. Problemen med goodwill är bland annat för sena och för små nedskrivningar och det är något som under lång tid varit ett problem. LÄS MER

  5. 5. Digitaliseringens påverkan på redovisningsbranschen. Digitaliseringens institutionalisering och dess påverkan på redovisningsbranschen utifrån konsultbolagens perspektiv

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Axel Nordenberg; Josef Getachew; [2022-09-02]
    Nyckelord :Digitalisering; Nyinstitutionell teori; Isomorfism; Redovisning; Redovisningsprocess; Automatisering;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka digitaliseringens institutionalisering i större konsultbolag samt dess påverkan på redovisningsbranschen och -processen. Metod: Kvalitativ studie med en deduktiv forskningsansats. LÄS MER