Sökning: "kvalitativ studie handelshögskolan stockholm"

Visar resultat 1 - 5 av 55 uppsatser innehållade orden kvalitativ studie handelshögskolan stockholm.

  1. 1. Individer och deras partners upplevelser avdistansarbete under covid-19 pandemin ur ett work-lifebalance perspektiv : En kvalitativ studie om distansarbete och work-life balance under en pandemi

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Emma Romlin; Emelie Kumlin; [2022]
    Nyckelord :Work-life balance; distansarbete; Covid-19; Konflikt; Par; Arbetsliv; Privatliv;

    Sammanfattning : 1 februari år 2020 beslutade regeringen tillsammans med Folkhälsomyndigheten att det nya coronaviruset klassas som en samhälls- och allmänfarlig sjukdom (Folkhälsomyndigheten 2020 s. 3). LÄS MER

  2. 2. Sinnenas användning inom fastighetsmäklarbranschen : En studie om fastighetsmäklarens involvering av spekulantens sinnen och fastighetsmäklarföretagets medvetenhet om teorin bakom fenomenet.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Jennifer Svensson; Rebecca Jansson; [2022]
    Nyckelord :Sensory involvement; sensory marketing; real estate agents; house viewing; Sinnesinvolvering; sensorisk marknadsföring; fastighetsmäklare; bostadsvisning;

    Sammanfattning : Uppsatsens bakgrund lyfter fastighetsmäklares främsta uppgift vilket är att marknadsföra och presentera uppdragsgivarens bostad samt beakta dennes ekonomiska intresse genom att nå högsta möjliga slutpris. Flera forskare är överens om att marknadsföringsaktiviteter i dagens samhälle bör sträva efter att nå kunderna på ett djupare plan då kunder numera kan anses förvänta sig en känslobetonad upplevelse i samband med ett köp. LÄS MER

  3. 3. Är det öppet köp på utbildningen? : En kvalitativ studie om två högskolors utformande av strategisk kommunikation till presumtiva studenter.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Emelie Arvidsson; Emma Arvidsson; [2021]
    Nyckelord :Education; strategic communication; university; student; customer; Gothenburg School of Business; Economics and Law; Stockholm School of Economics; Utbildning; strategisk kommunikation; högskola; student; konsument; Handelshögskolan i Göteborg; Handelshögskolan i Stockholm;

    Sammanfattning : Den utbildningsmarknad som utvecklats de senaste decennierna har alltmer inneburit att lärosäten strategiskt arbetar med relationsbyggande kommunikation för att sälja sina utbildningsutbud. Problemområdet omfattar därmed en komplexitet inom utbildningskommunikation hos högskolor. LÄS MER

  4. 4. Vad händer om du kombinerar en rabattkod med en influencer? En kvalitativ studie om priskampanjer via influencers

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Anna Nävermyr; Ebba Bengtsson; [2020]
    Nyckelord :Influencer promotional code; Price promotion; Influencer marketing; Influencer; Customer behaviour;

    Sammanfattning : Influencer marketing has rapidly grown over the last few years and is becoming the fastest-growing channel, where companies' budgets are skyrocketing within this area. A common form of influencer marketing is companies using influencers to communicate their promotional codes. LÄS MER

  5. 5. Följa John? En kvalitativ studie om ledarskap inom managementkonsultbranschen i Sverige

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Kristina Celsing; Mathilda Stocke; [2020]
    Nyckelord :Management consulting; Charismatic leadership; Ethical leadership; Transformative leadership; Servant leadership;

    Sammanfattning : This thesis aims to investigate what factors young management consultants in Sweden consider to be important within leadership today. A qualitative study has been performed together with 15 young individuals who currently are pursuing their career in the management consulting industry. LÄS MER