Sökning: "Centralization and Decentralization."
Visar resultat 1 - 5 av 45 uppsatser innehållade orden Centralization and Decentralization..
1. Organisationskultur inom Handelsbanken och Swedbank. : En studie om organisationskultur och hur den påverkar motivationen hos de anställda inom dessa banker.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur organisationskulturen ser ut inom Handelsbanken och Swedbank och att ta reda på hur detta i sin tur påverkar de anställda på dessa två banker. Metod: Studien genomfördes med en kvalitativ forskningsdesign där data insamlades genom åtta semistrukturerade intervjuer. LÄS MER
2. Building Trust in Mergers and Acquisitions : An Exploration of Key Factors
Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)Sammanfattning : Mergers and acquisitions (M&A) have been widely used as a key strategy for achieving corporate growth and market expansion. However, due to their complex and challenging nature, more than 60% of M&A transactions fail to create value and capture synergies. LÄS MER
3. Inflationens påverkan på SEB och Handelsbankens riskahantering i Kalmar : En kvalitativ studie om hur den höjda inflationen påverkar riskhanteringen för två banker, varav en centraliserad och en decentraliserad, i kalmar.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)Sammanfattning : Risks often operate in a routine way but are not always measurable, which can make them problematic. Historical events within the Swedish banking industry have exposed the financial system to economic crises as a result. Risk management is the part of business management that aims to identify, analyze and prevent risks. LÄS MER
4. Impact of Covid-19 on procedural justice in MNCs
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : Given the unpredictable nature of the pandemic, global MNCs have had to rethink their decisionmaking when handling certain business activities. Nevertheless, managers have an overall responsibility regarding decision-making. LÄS MER
5. Branding in the Metaverse: Exploring established brand management perspectives and the advent of decentralized branding on Web 3.0
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Purpose: The purpose of this exploratory qualitative research is: First, to explore what brands understand by metaverse and how they perform branding in this new context. Second, to investigate how established constructivist approaches to branding are performed within the metaverse. LÄS MER