Sökning: "vad är en Handelsföretag"
Visar resultat 31 - 35 av 48 uppsatser innehållade orden vad är en Handelsföretag.
31. E-kundklubben : Vill du bli medlem?
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Nyckelord: kundklubbar, kundlojalitet, e-handel, relationsmarknadsföring Bakgrund: Kundklubbar inom e-handeln är ett relativt nytt begrepp om man bortser från de företag som bedriver handel i flera kanaler. Det kan förklara att få studier har genomförts som beskriver kundklubbar i renodlade e-handelsföretag i Sverige. LÄS MER
32. Hur överlever e-handelsföretag i modebranschens djungel? : En studie om e-handelsföretag internationalisering och dess kundrelationer
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : SammanfattningKandidatuppsats, Ekonomihögskolan vid Linnéuniversitetet i KalmarKurs: International business and Global marketing VT14Titel: Hur överlever mikroföretag i modebranshens djungel - En studie om e-handelsföretags internationalisering och dess kundrelationerFörfattare: Jonna Andersson och Stephanie NguyenHandledare: Susanne SandbergBakgrund: E-handeln är en växande trend som fler och fler upptäcker som ett bekvämt sätt att utföra sina ärenden på. Under 1990-talet, slog konsument e-handeln slog igenom och idag fortsätter den att växa allt starkare. LÄS MER
33. Att skapa kundvärde online
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : : E-handeln i Sverige ökar kraftigt och har så gjort de senaste åren. Allt fler företag väljer att etablera sig online, vilket har lett till hård konkurrens på marknaden och svårigheter att differentiera sig. LÄS MER
34. Klagomålshantering av e-handelsföretag på Facebook : ett ramverk för klagomålshantering
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Svensk e-handel har de senaste åren vuxit kraftigt, vilket har lett till att andelen e-handels-företag har ökat i Sverige de senaste åren. Konsumenten har idag större valmöjlighet vid val av företag. Företagen erbjuder bra fraktvillkor, tryggare betalningsformer och mer användarvänliga hemsidor. LÄS MER
35. KOMMUNERS MARKNADSFÖRING : EN STUDIE OM ATT SKAPA EN ATTRAKTIV VARUMÄRKESIMAGE
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/FöretagsekonomiSammanfattning : Styrande organisationer i olika typer av regioner, däribland kommunledningar, arbetar idag med marknadsföring för att stärka sin konkurrenskraft. Konkurrensen mellan regioner gäller; invånare, turister och näringsliv. I Sverige är bakgrunden till arbetet den lokala näringspolitiken och företagiseringen inom den offentliga sektorn. LÄS MER