Sökning: "vad är en Handelsföretag"
Visar resultat 26 - 30 av 48 uppsatser innehållade orden vad är en Handelsföretag.
26. Små fiskar fastnar också i nätet : En studie om hur små e-handlare kan konkurrera på Internet
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Bakgrund: De första Internetbaserade butikerna öppnade i mitten av 1990-talet och Internethandeln har sedan dess vuxit kraftigt. Den snabba tekniska utvecklingen har gjort att många svenska små e-handelsföretag har kunnat ta steget ut på en global marknad. LÄS MER
27. Kryptovalutors prestation i relation till etablerade betalningslösningar
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : De senaste åren har utnyttjandet av elektronisk handel ökat markant världen vilket har genererat i en effektivare konsumtion och bättre möjligheter för E-handelsföretag. Detta är mycket tack vare att säkerhet hos nuvarande betalningssystem ökat och att det blivit enklare att använda. Det är i alla fall vad allmänheten tror. LÄS MER
28. Customer Relationship Management och relation till kundens personliga integritet
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Resultat/ Slutsats Undersökningen visar att studerade fallföretag arbetar med aktiviteter som återspeglar väsentliga delar inom både CRM och CSR. Däremot visar praktiken på en avsaknad av integritetsperspektivet inom begreppet CSR och det framkommer att integritet inte visas större hänsyn till. LÄS MER
29. Rakt in i hjärtat med en Silver Bullet : Hur @sportamore blir vänner med sina twitterföljare
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsforskningSammanfattning : Många företag använder Twitter i sin marknadskommunikation, men misslyckas. Uppsatsen syftar till att belysa ett e-handelsföretag, Sportamore, i Sverige som använder plattformen i dess fulla potential och därmed skapar vänskapsrelationer. LÄS MER
30. Få din middag hem till din dörr – eller var det bättre förr? - En uppsats om kommunikation utan en fysisk butik, att nå ut i en hård konkurrens på en ny marknad
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Titel/undertitel Få din middag hem till din dörr – eller var det bättre förr? - En uppsats om kommunikation utan en fysisk butik, att nå ut i en hård konkurrens på en ny marknad Författare Sofia Eddelid & Antonia Heyman Handledare Mathias Färdigh Kurs Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap, Institutionen för journalistik, medier och kommunikation, JMG Termin Vårterminen 2014 Sidantal 64 sidor Antal ord 20 242 Syfte Syftet är att undersöka kommunikationsstrategier från E-handelsföretag inom livsmedelbranschen. Vi vill undersöka hur företag upplever kommunikationsprocessens förändring under tid samt hur de etablerar sitt varumärke och kommunicerar utåt. LÄS MER