Sökning: "vad är exponera"
Visar resultat 16 - 20 av 34 uppsatser innehållade orden vad är exponera.
16. Hur påverkas luminiscenssignaler från kvarts under laboratorieförhållanden?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Geologiska institutionenSammanfattning : Luminiscensdatering är ett viktigt verktyg inom geologin för att tidsbestämma geologiska avsättningsprocesser i jordens historia. Grundförutsättningen för en korrekt datering är att luminiscenssignalen genererad från ett mineral nollställs vid kontakt med solljus. LÄS MER
17. Vad är skillnaden mellan finansiella instrument ur en investerares perspektiv? : en kvantitativ studie om skillnader mellan olika finansiella instrument emitterade av samma bolag.
Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för hälsa och samhälleSammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att öka investerares förståelse angående hur olika finansiella instrument som emitterats av samma bolag skiljer sig åt. Inledning: Den ökade utvecklingen av de finansiella marknaderna har skapat ett ökat utbud av finansiella instrument. LÄS MER
18. Oavsiktlig hypotermi i den intraopeativa fasen : En randomiserad pilotstudie och instrumentutveckling
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen för VårdvetenskapSammanfattning : Oavsiktlig hypotermi är ett ämne som hamnat i skymundan i den hektiska intraoperativa fasen för anestesisjuksköterskan. Patientens nedkylning påbörjas redan vid de preoperativa förberedelserna. En salstemperatur under 22˚C är den vanligaste orsaken till hypotermi hos patienterna och deras kroppstemperatur bör inte understiga 36,5˚C. LÄS MER
19. Ett grönskande varumärke : Hur kan ett företag stärka sitt varumärkeskapital med hjälp av miljömässigt ansvarstagande?
Kandidat-uppsats, KTH/Industriell produktionSammanfattning : Företag idag investerar allt mer i vad som benämns som varumärkeskapital. Varumärkeskapital är de dimensioner som är direkt kopplade till varumärkets namn och symbol, så som varumärkeskännedom, upplevd kvalité, varumärkeslojalitet och varumärkesassociationer. LÄS MER
20. Vad säger de ekologiska kläderna i butiken till dig? -Butikskommunikation av ekologiska kläder
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : I vår uppsats vill vi fördjupa oss i ekologiska kläder och hur dessa kommuniceras och exponeras i modebutiker. Vi vill förtydliga vad ekologiska kläder är, vilka krav som ställs på dessa och hur de kommuniceras ut till konsumenterna i butiken. LÄS MER