Sökning: "vad är exponera"

Visar resultat 21 - 25 av 34 uppsatser innehållade orden vad är exponera.

  1. 21. Det här kunde vi gjort på ett annat sätt tillsammans : En analys av hur lärare ser på svårigheter med att arbeta ämnesövergripande i arbetslag

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för pedagogik (PED)

    Författare :Bella Sjöström; Andreas Persson; [2013]
    Nyckelord :Ämnesövergripande undervisning; arbetslag; lärarprofession; ramfaktorer;

    Sammanfattning : Syftet med arbetet är att undersöka hur lärare i ett arbetslag ser på svårigheter med att arbeta som en enhet med ämnesövergripande undervisning samt vad deras resonemang grundar sig i. Följande frågeställning står till grund för att besvara syftet: Hur resonerar arbetslag kring svårigheter med ämnesövergripande undervisning i skolan? Teorin som analysen grundar sig i är uppbyggd på tanken att undervisning ska baseras i forskning och att det ska föras en diskussion mellan lärarna om undervisningen. LÄS MER

  2. 22. Effektiv avkastning kopplat mot risk : En analys av sex börsnoterade fastighetsbolag

    Kandidat-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Henrik Borg; Max Olausson; [2012]
    Nyckelord :Effektiv avkastning; risk; börsnoterade fastighetsbolag;

    Sammanfattning : Intresset och möjligheterna för att exponera sitt kapital mot fastigheter har funnits länge men ökat under de senaste årtiondena. Historiskt sett har bara direkta investeringar skapat denna exponering men idag finns andra alternativ så som fastighetsfonder och börsnoterade fastighetsbolag. LÄS MER

  3. 23. Rädsla, hot och trygghet : - en retorisk analys av Sverigedemokraternas informationsmaterial i frågorna invandring och ålderdom

    Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaper, SV

    Författare :Stina Solin; Louise Sparr; [2012]
    Nyckelord :politisk kommunikation; kommunikation; Sverigedemokraterna; politisk retorik; propaganda; Politics of fear; känslor; påverkan;

    Sammanfattning : Uppsatsen utgår från politisk kommunikation och syftet är att exponera politikernas strävan att styra väljarnas åsikter. Eftersom Sverigedemokraterna är nya i riksdagen blev de uppsatsens fallstudie. LÄS MER

  4. 24. Skyltfönstrets budskap och uppfattning : Hur uppfattar kunder klädbutikens val av exponering i skyltfönstret?

    M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Sofia Enqvist; Anna Wäne; [2011]
    Nyckelord :Skyltfönster; exponering; marknadsföring; konsumentbeteende;

    Sammanfattning : Det blir allt viktigare för butiker att differentiera sig från sina konkurrenter för att locka kunder. Genom marknadsföring kommunicerar butiken med kunderna och kan påverka vilken bild och uppfattning de får av butiken. En viktig marknadsföringskanal som ofta blir bortglömd är butikens egna skyltfönster. LÄS MER

  5. 25. Emotion, Inte Information. Att göra Radioreklam

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för planering och mediedesign

    Författare :Karl Sjöquist; [2011]
    Nyckelord :radioreklam; ljudproduktion; ljud; reklam; radio;

    Sammanfattning : Inom ramen för kandidatexamen i Digital Ljudproduktion har jag befunnit mig på praktik på ett produktionsbolag vid namn Donadoni AB. Under vårterminen 2011 har jag i samband med praktiken gjort ett arbete som syftar till att ta reda på vilka faktorer man bör man ta hänsyn till i en radioreklamproduktion samt vad som kännetecknar en effektiv radioreklam. LÄS MER