Sökning: "vad är kvalitet i skolan"

Visar resultat 1 - 5 av 106 uppsatser innehållade orden vad är kvalitet i skolan.

  1. 1. Planeringstid: varför och för vem?

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande; Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

    Författare :Jessica Andersson Larsdotter; Ajla Ahmadyan; [2023-10-24]
    Nyckelord :fritids; fritidslärare; planering; planeringstid; förutsättningar; uppdrag; kvalitet; ramfaktor;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka fritidslärares uppfattningar om och erfarenheter kring planering och planeringstid, det vill säga hur lärare lägger upp sin planering, vad som prioriteras och vilka brister de ser med planeringstiden. Studien är av kvalitativ form där vi har genomfört nio mailintervjuer med personer som arbetar inom olika fritidshemsverksamheter. LÄS MER

  2. 2. Comparative Study of the Inference of an Image Quality Assessment Algorithm : Inference Benchmarking of an Image Quality Assessment Algorithm hosted on Cloud Architectures

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Jesper Petersson; [2023]
    Nyckelord :Machine learning; Cloud Computing; Benchmark; Image Quality Assessment; Maskininlärning; Molntjänster; Jämförelse; Bildkvalitetsbedömning;

    Sammanfattning : an instance has become exceedingly more time and resource consuming. To solve this issue, cloud computing is being used to train and serve the models. However, there’s a gap in research where these cloud computing platforms have been evaluated for these tasks. LÄS MER

  3. 3. Medel och ändamål : Om ämnesintegrerad undervisning, med musikaliska förtecken

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik, pedagogik och samhälle

    Författare :Joakim Kihlberg; [2023]
    Nyckelord :ämnesintegration; ämnesövergripande lärprocesser; undervisning; pedagogik; didaktik; lärande; holism; helhetssyn; ramfaktorteori;

    Sammanfattning : Skolan har enligt läroplanen ansvar för att eleverna inhämtar och utvecklar kunskaper som är nödvändiga för varje individ och samhällsmedlem. Det innebär bland annat att ge eleverna överblick och sammanhang genom att anlägga övergripande perspektiv och samordna olika ämnesområden så att eleverna får möjlighet att uppfatta större kunskapsområden som en helhet (Skolverket, 2022a). LÄS MER

  4. 4. How AI images and human-created digital art are evaluated and affected by attribution knowledge

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Maryam Khan; Julia Näsström; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Artificial intelligence (AI) has spread into different sectors and is seeing fast developments in the field of text-to-image generation. Its rapid evolution and increased usage raise a myriad of questions. LÄS MER

  5. 5. Value-creating digitization of the planning and building permit process : insights from an innovation ecosystem perspective

    Master-uppsats, KTH/Skolan för arkitektur och samhällsbyggnad (ABE)

    Författare :Anna Friborg; [2023]
    Nyckelord :community building process; planning process; smart urban planning; collaboration; cooperation; innovation; ecosystem perspective; system perspective; Samhällsbyggnadsprocessen; planprocess; smart stadsplanering; samverkan; samarbete; innovation; ekosystemperspektiv; systemperspektiv;

    Sammanfattning : Sweden should be internationally leading in taking advantage of the opportunities offered by digitalization. Though several industries report successes, the community-building sector is far behind. The Swedish government has initiated several assignments to enable and push the digitalization of the community-building process forward. LÄS MER