Sökning: "validitet och innehållsanalys"

Visar resultat 1 - 5 av 27 uppsatser innehållade orden validitet och innehållsanalys.

  1. 1. Swedish occupational therapists’ views and experiences regarding use of the ADL-taxonomy in clinical practice.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för hälsovetenskaper; Lunds universitet/Hållbar vardag och hälsa i ett livsperspektiv

    Författare :Claire Hu; [2023]
    Nyckelord :Activities of daily living ADL ; assessment of ADL; environmental factors; professional development; standardized instrument; work environment.; Medicine and Health Sciences;

    Sammanfattning : Background: The ADL-taxonomy as an assessment instrument shows high validity and reliability in the clinical research, but there is no study about occupational therapists’ experiences of using the ADL-taxonomy in clinical practice. It is important to study the users’ experiences and views to improve implementation of evidence-based methods such as the ADL-taxonomy. LÄS MER

  2. 2. Konsumenters upplevda servicekvalité på svenska nöjesparker : Medförde pandemin nöjdare kunder?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Patrik Burman; Theres Gauffin; [2023]
    Nyckelord :Service quality; customer satisfaction; amusement parks; COVID-19; Servicekvalité; kundnöjdhet; nöjesparker; COVID-19;

    Sammanfattning : Titel: Konsumenters upplevda servicekvalité på svenska nöjesparker – Medförde pandemin nöjdare kunder? Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Patrik Burman och Theres Gauffin Handledare: Peter Ek Datum: 2023 – juni Syfte: År 2020 stängde alla nöjesparker i Sverige för att minska risken för smittspridning av COVID-19. Studiens syfte är att analysera och jämföra den upplevda servicekvalitén vid införande av restriktioner för att minska smittspridningen av COVID-19 på nöjesparker i Sverige. LÄS MER

  3. 3. Vinstdrivande och ideella organisationer

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Bahar Arman; [2022]
    Nyckelord :Keywords: Stakeholder theory; Development of sustainability reporting; For-Profit and non-profit organizations; TBL and validity; Nyckelord: Intressentteori; Utveckling av hållbarhetsrapportering; Vinstdrivande och ideella organisationer; TBL och validitet;

    Sammanfattning : Syfte: Målet med denna forskning är att undersöka utveckling av vinstdrivande och icke-vinstdrivande hållbarhetsrapporter för organisationer för att förstå bättre hur hållbarhetsrapportering har utvecklats i takt med att reglerna har förändrats från att vara frivillig till obligatoriska. Dessutom studien undersöker hur ett företag möter intressenternas informationsbehov i sina hållbarhetsrapporter. LÄS MER

  4. 4. ATT VÅRDA PATIENTER MED KRONISK HJÄRTSVIKT OCH SAMTIDIG DEPRESSION.

    Magister-uppsats,

    Författare :Merit Chidison; [2021-03-02]
    Nyckelord :Hjärtsvikt; depression; Vård vid depression i samband med kronisk hjärtsvikt; sjuksköterskans roll; Patientens upplevelse; omvårdnadsteori;

    Sammanfattning : Bakgrund: Kronisk hjärtsvikt kan förvärras av depression om inte åtgärder sättas in omgående. Sjuksköterskan på en somatisk vård möter olika patienter som har med sig andra underliggande sjukdomar. Detta ställer krav på sjuksköterskans skicklighet och kunskap. LÄS MER

  5. 5. Utan miljön kan vi ju inte leva? : En studie som belyser den samhällsorienterade undervisningen inom årskurs 1-3 som bedrivs i relation till hållbar utveckling

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för konst, kommunikation och lärande

    Författare :Julia Viklund; [2020]
    Nyckelord :Early years of compulsory school; environmental perspective; sustainable development; teaching; Grundskolans tidigare år; hållbar utveckling; miljöperspektiv; undervisning;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to shed light on the teaching that is conducted in relation to sustainable development within the community-oriented subjects for grades 1–3. Both qualitative and quantitative collection methods have been selected to provide answers to the study's purpose and research questions. LÄS MER