Sökning: "valsituation"

Visar resultat 16 - 20 av 20 uppsatser innehållade ordet valsituation.

  1. 16. Hjälp@välja.nu

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Sussie Eriksson; Therese Gustafsson; [2006]
    Nyckelord :Valsituation; Gymnasieval; Omval; studie- och yrkesvägledning; Information;

    Sammanfattning : Av Sydskånska gymnasieförbundet fick vi uppdraget att utföra djupintervjuer med gymnasieelever som gjort sena omval. Syftet med undersökningen var att se om, och eventuellt hur, man kan minska omval. Vårt arbete är en del av en större undersökning beträffande omval som förbundet utreder. LÄS MER

  2. 17. Den mångfacetterade försäljaren : en studie om förpackningsdesignens roll i konkurrenssituationer

    Magister-uppsats, Ekonomiska institutionen; Filosofiska fakulteten

    Författare :Cathrine Kikas; Johanna Persson; [2006]
    Nyckelord :förpackningsdesign; konkurrens;

    Sammanfattning : På konkurrensutsatta marknader är det inte längre nödvändigtvis kärnprodukten som är den avgörande faktorn för kunden i en valsituation. Det kan vara många andra faktorer som styr om en produkt blir köpt av kunden eller om den lämnas på butikens hylla. LÄS MER

  3. 18. Finansiella och icke-finansiella mål : relationen dem emellan

    Magister-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för ekonomi och samhällsvetenskap

    Författare :Jenny Boman; Kristin Johansson; [2003]
    Nyckelord :finansiella mål; icke-finansiella mål; Balanced Scorecard; målstyrning;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att öka förståelsen för om det föreligger en relation mellan finansiella och icke-finansiella mål i högteknologiska företag och hur denna i så fall gestaltar sig. En kvalitativ metod har företagits. Personliga intervjuer genomfördes på tre företag med två respondenter på vardera. LÄS MER

  4. 19. Packaging - det femte P:et? En studie om livsmedelsförpackningens betydelse i marknadskommunikationen

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Charlotta Axelsson; Pernilla Gerdrup; Sanna Kilpelä; [2002]
    Nyckelord :De 4 P:na; förpackning; livsmedel; marknadsmix; packaging; varumärke; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Problem: Förpackningen har föreslagits som det femte P:et (packaging) i marknadsmixen (Kotler (1999). Det anses att en i något avseende unik förpackning kan vara av stor betydelse för att skapa en framgångsrik märkesprodukt. LÄS MER

  5. 20. Valen i gymnasieskolan - boja eller befrielse?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Helena Andersson; Cecilia Weidrup; [2001]
    Nyckelord :Gymnasieskola; valsituation; individuella val; inriktningsval; valbara kurser; valmöjligheter;

    Sammanfattning : En studie om gymnasieelevers upplevelser kring valen inom Samhällsvetenskapsprogrammet under vårterminen 2001. ... LÄS MER