Sökning: "varför spss"
Visar resultat 16 - 20 av 88 uppsatser innehållade orden varför spss.
16. Varför stanna kvar inom brottning? : En kvantitativ studie om att behålla ungdomar i svenska brottningsklubbar
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Pedagogiska institutionenSammanfattning : Swedish wrestling faces an issue, in that participation seems to decrease after the age of 9. The main purpose of this study is to examine factors that motivate, gives joy and supports adolescents to continue wrestling, with the aim of providing insights that can be useful when striving to retain participant numbers among young wrestlers. LÄS MER
17. Turismens mörka platser : En studie om motiven bakom resan till mörka och tragiska platser
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)Sammanfattning : Mörk turism är ett växande fenomen som ger turisten möjligheten till mer annorlunda resor, där död, olyckor och det makabra är i fokus. Som dödliga varelser kan man argumentera att det alltid finns ett visst intresse för döden, både sin egen död och andras (Stone 2006). Mörk turism är heller inget nytt fenomen. LÄS MER
18. Extern och intern CSR och dess påverkan på företagets marknadsvärde : En kvantitativ studie på europeiska börsnoterade företag
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Syfte: Sambandet mellan CSR och företagets marknadsvärde har undersökts i ett flertal tidigare studier. Vår studie riktar istället fokus på hur företagets marknadsvärde förändras när externa och interna CSR-åtgärder separeras. LÄS MER
19. Att marknadsföra med hjälp av nyckelbegrepp : En studie som analyserar influerares användande av nyckelbegrepp i icke-textuellt innehåll
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : SAMMANFATTNING Titel: Att marknadsföra med hjälp av nyckelbegrepp Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Louise Strand och Fanny Lind Handledare: Jonas Kågström Datum: 2019 – januari Syfte: Syftet med studien är att analysera influerares användande av nyckelbegrepp i icke-textuellt innehåll. Metod: Studien baseras på en datainsamling av 925 Instagraminlägg från två valda influerare under åren 2015–2018. LÄS MER
20. Hållbarhetsrapportering inom två branscher : En jämförande studie på börsnoterade företag i Skandinavien
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Titel: Hållbarhetsrapportering inom två branscher - En jämförande studie på börsnoterade företag i Skandinavien Nivå: C-uppsats inom ämnet företagsekonomi Författare: Emma Basic & Albin Nordin Handledare: Fredrik Hartwig Datum: 2018 - januari Syfte: Tidigare forskning har visat att bransch är en påverkande faktor till skillnader i hållbarhetsrapporter mellan företag. Forskning har gjorts på olika branscher från ett antal olika länder. LÄS MER