Sökning: "varför spss"

Visar resultat 16 - 20 av 88 uppsatser innehållade orden varför spss.

  1. 16. Varför stanna kvar inom brottning? : En kvantitativ studie om att behålla ungdomar i svenska brottningsklubbar

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Pedagogiska institutionen

    Författare :Camilla Parkell; Julia Thurin; [2019]
    Nyckelord :Organized sports; Joy; Motivation; Support; Föreningsidrott; Glädje; Motivation; Stöttning;

    Sammanfattning : Swedish wrestling faces an issue, in that participation seems to decrease after the age of 9. The main purpose of this study is to examine factors that motivate, gives joy and supports adolescents to continue wrestling, with the aim of providing insights that can be useful when striving to retain participant numbers among young wrestlers. LÄS MER

  2. 17. Turismens mörka platser : En studie om motiven bakom resan till mörka och tragiska platser

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Kenneth Ssemakula; Fredrik Wikman; [2019]
    Nyckelord :Dark tourism; Ethics; Motives behind dark tourism; Mörk turism; Etik; Motiv bakom mörk turism;

    Sammanfattning : Mörk turism är ett växande fenomen som ger turisten möjligheten till mer annorlunda resor, där död, olyckor och det makabra är i fokus. Som dödliga varelser kan man argumentera att det alltid finns ett visst intresse för döden, både sin egen död och andras (Stone 2006). Mörk turism är heller inget nytt fenomen. LÄS MER

  3. 18. Extern och intern CSR och dess påverkan på företagets marknadsvärde : En kvantitativ studie på europeiska börsnoterade företag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Katja Andersson; Emma Magnil; [2019]
    Nyckelord :CSR; market value; External CSR; Internal CSR; CSR; marknadsvärde; extern CSR; intern CSR;

    Sammanfattning : Syfte: Sambandet mellan CSR och företagets marknadsvärde har undersökts i ett flertal tidigare studier. Vår studie riktar istället fokus på hur företagets marknadsvärde förändras när externa och interna CSR-åtgärder separeras. LÄS MER

  4. 19. Att marknadsföra med hjälp av nyckelbegrepp : En studie som analyserar influerares användande av nyckelbegrepp i icke-textuellt innehåll

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Fanny Lind; Louise Strand; [2019]
    Nyckelord :Brand positioning; Instagram; Influencers; Tags; Varumärkespositionering; Instagram; Influerare; Nyckelbegrepp;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING Titel: Att marknadsföra med hjälp av nyckelbegrepp Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Louise Strand och Fanny Lind Handledare: Jonas Kågström Datum: 2019 – januari Syfte: Syftet med studien är att analysera influerares användande av nyckelbegrepp i icke-textuellt innehåll. Metod: Studien baseras på en datainsamling av 925 Instagraminlägg från två valda influerare under åren 2015–2018. LÄS MER

  5. 20. Hållbarhetsrapportering inom två branscher : En jämförande studie på börsnoterade företag i Skandinavien

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Emma Basic; Albin Nordin; [2018]
    Nyckelord :sustainability; sustainability reporting; sustainability report; industry; Scandinavia; durable goods; industrial services; hållbarhet; hållbarhetsrapportering; hållbarhetsrapport; bransch; Skandinavien; sällanköpsvaror; industritjänster;

    Sammanfattning : Titel: Hållbarhetsrapportering inom två branscher - En jämförande studie på börsnoterade företag i Skandinavien   Nivå: C-uppsats inom ämnet företagsekonomi   Författare: Emma Basic & Albin Nordin   Handledare: Fredrik Hartwig   Datum: 2018 - januari   Syfte: Tidigare forskning har visat att bransch är en påverkande faktor till skillnader i hållbarhetsrapporter mellan företag. Forskning har gjorts på olika branscher från ett antal olika länder. LÄS MER