Sökning: "varumärke aaker modell"
Visar resultat 6 - 9 av 9 uppsatser innehållade orden varumärke aaker modell.
6. Förändringar i varumärkeskoncept : En studie av SVT:s förändringsarbete
Kandidat-uppsats, FöretagsekonomiSammanfattning : Syftet med denna studie är att analysera hur SVT jobbar med och använder sig av förändringar i koncept och om detta i sin tur påverkar varumärket. Vi vill se till det unika i SVT:s situation i och med deras public serviceuppdrag och om detta påverkar arbetet med programmen. LÄS MER
7. Varumärkesbyggande : En studie om hur Telge Energi byggt upp ett grönt varumärke på den svenska marknaden
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Idag är samhället väldigt miljöinriktat och allt fler människor uppskattar ett utbud av hållbara resurser för en hållbar utveckling. Många företag tillämpar detta i sitt varumärkesbyggande jämsides med andra strategier och faktorer för att uppnå ett starkare varumärke. LÄS MER
8. Varumärken i ideella organisationer : Varumärkeshantering i ideella organisationer i Sverige
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att analysera varumärkeshanteringen i olika ideella organisationer i Sverige. Metod: I denna uppsats har författarna använts sig av kvalitativa metoder samt utgått från en abduktiv ansats. De primära data är fem intervjuer med fem ideella organisationer i Sverige som arbetar för olika ändamål. LÄS MER
9. Varumärkesbyggande : - i teori och empiri
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med denna uppsats är att ge en bild av rådande teoribildning gällande varumärkesuppbyggnad ur märkesinnehavarperspektiv. Uppsatsen uppkom ur tesen att det i dagens globaliserade ekonomi räcker det inte alltid med varor och tjänster i sig själv som effektiva konkurrensmedel och att det därför har blivit av allt större vikt att företagen aktivt arbetar med varumärken. LÄS MER