Sökning: "varumärke aaker modell"

Visar resultat 6 - 9 av 9 uppsatser innehållade orden varumärke aaker modell.

  1. 6. Förändringar i varumärkeskoncept : En studie av SVT:s förändringsarbete

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomi

    Författare :Sara Davidsson; Elin Vingeskog; [2011]
    Nyckelord :Varumärken; SVT; Public Service; varumärkets beståndsdelar; varumärkeskontinuitet;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att analysera hur SVT jobbar med och använder sig av förändringar i koncept och om detta i sin tur påverkar varumärket. Vi vill se till det unika i SVT:s situation i och med deras public serviceuppdrag och om detta påverkar arbetet med programmen. LÄS MER

  2. 7. Varumärkesbyggande : En studie om hur Telge Energi byggt upp ett grönt varumärke på den svenska marknaden

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Jasmin Ayari; Sahila Bouchta; [2011]
    Nyckelord :varumärkesbyggande; brand leadership; brand equity; Telge Energi; varumärkesidentitet; CSR; varumärkesorientering; varumärkeshantering;

    Sammanfattning : Idag är samhället väldigt miljöinriktat och allt fler människor uppskattar ett utbud av hållbara resurser för en hållbar utveckling. Många företag tillämpar detta i sitt varumärkesbyggande jämsides med andra strategier och faktorer för att uppnå ett starkare varumärke. LÄS MER

  3. 8. Varumärken i ideella organisationer : Varumärkeshantering i ideella organisationer i Sverige

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Jing-Jing Lin; Rebecka Liu; [2010]
    Nyckelord :Brands; marketing; brand equity; brand management in non-profit organizations.; Varumärken; marknadsföring; varumärkeskapital; varumärkeshantering i ideella organisationer.;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att analysera varumärkeshanteringen i olika ideella organisationer i Sverige.  Metod: I denna uppsats har författarna använts sig av kvalitativa metoder samt utgått från en abduktiv ansats. De primära data är fem intervjuer med fem ideella organisationer i Sverige som arbetar för olika ändamål. LÄS MER

  4. 9. Varumärkesbyggande : - i teori och empiri

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Pontus Levander; Magnus Tonell; [2006]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att ge en bild av rådande teoribildning gällande varumärkesuppbyggnad ur märkesinnehavarperspektiv. Uppsatsen uppkom ur tesen att det i dagens globaliserade ekonomi räcker det inte alltid med varor och tjänster i sig själv som effektiva konkurrensmedel och att det därför har blivit av allt större vikt att företagen aktivt arbetar med varumärken. LÄS MER