Sökning: "brand management in non-profit organizations."

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden brand management in non-profit organizations..

  1. 1. Bryggan från magkänslan till hjärnkontoret : En kvalitativ studie om hur idrottsföreningar, med hjälp av digital marknadsföring, skulle kunna öka antalet medlemmar

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Marcus Eriksson; Markus Freberg; [2022]
    Nyckelord :Sports Association; Non-profit organizations; Digital Marketing; Social Media; Word-of-Mouth.; Idrottsförening; ideella föreningar; digital marknadsföring; social media; Word-of-Mouth.;

    Sammanfattning : Idrottsföreningar upplever idag en negativ trend som berör avhoppsproblemtik bland idrottsföreningarnas medlemmar. Tidigare studier behandlar främst denna avhoppsproblemtik ur perspektivet av barn- och ungdomar. LÄS MER

  2. 2. An in-depth analysis of the approach towards“Environmental sustainability” and “Greenmarketing” from SMEs restaurant perspective in Sweden

    Master-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Mahabubul Alam; [2021]
    Nyckelord :Environmental sustainability; Green marketing; organic food; KRAV certificate; eco labeling; Small and medium-sized enterprises SME ; Corporate social responsibility CSR ; Sustainable development.;

    Sammanfattning :  Growing number of SME restaurant and unsustainable food consumption creates a paradoxicaltension in the society from “Environmental sustainability” perspective. This paradoxicaltension requires every organizations to reduce their ecological footprint through minimizingits environmental effects. LÄS MER

  3. 3. Styrning för värdeskapande : En studie på icke-vinstdrivande organisationer

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Matilda Olsson; [2016]
    Nyckelord :Customer; Value Creation; Management Control; Non-Profit Organization; Kund; värdeskapande; styrning; icke-vinstdrivande organisation;

    Sammanfattning : Titel: Styrning för värdeskapande – En studie på icke-vinstdrivande organisationer. Författare: Matilda Olsson Handledare: Elin Funck Examinator: Fredrik Karlsson Bakgrund och problem: Kundfokus och hur organisationer styr för att skapa värde för kunden har kommit att bli viktigt för framgång och överlevnad, vilket har bidragit till att kundorientering har blivit vanligt. LÄS MER

  4. 4. Internal branding : Within a Swedish non-profit organization

    Magister-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för hälsa och samhälle

    Författare :Lisa Diep; Amanda Stedt; [2015]
    Nyckelord :internal brand; brand attitude; internal brand communication; external brand communication; training; brand leadership; work environment; non-profit organizations;

    Sammanfattning : The aid sector has receive a lot of attention the recent years whereas the public has recognized the societal situation in developing countries. As many people has become more generous with their donations, an increasing number of non-profit organizations (NPO) has emerged which has created a competitive environment in the non-profit sector. LÄS MER

  5. 5. Internal branding : Within a Swedish non-profit organization

    Magister-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för hälsa och samhälle

    Författare :Lisa Diep; Amanda Stedt; [2015]
    Nyckelord :internal brand; brand attitude; internal brand communication; external brand communication; training; brand leadership; work environment; and non-profit organizations;

    Sammanfattning : The aid sector has received a lot of attention the recent years whereas the public has recognized the societal situation in developing countries. As many people has become more generous with their donations, an increasing number of non-profit organizations (NPO) has emerged which has created a competitive environment in the non-profit sector. LÄS MER